Rozwój sektora turystyki nabiera szybszego tempa

Aktualności Turystyczne: - Jakie cele stawia sobie Samorząd Województwa i kierowany przez Pana pion turystyki w Urzędzie Marszałkowskim na rzecz rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku w najbliższych latach?

Jerzy Terlecki, prezes Zarządu Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej

Dynamika działań sprawia, że sukcesy nas lubią

Aktualności Turystyczne: - Dwa ostatnie lata są kolejnymi w dynamicznej działalności Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej. Region charakteryzuje też wzorcowa współpraca i kooperacja na linii Samorząd Województwa - DOT - członkowie i partnerzy z branży turystycznej. Czy to jest właśnie recepta na Wasz sukces?

Kreatywność i odwaga w podejmowaniu działań

Ireneusz Cierpisz, z-ca dyrektora Biura Zarządu DOT

Szansa dla regionu, której nie można zaprzepaścić

Szkolenie i doskonalenie kadr dla potrzeb turystyki jest jednym z zadań statutowych DOT. Jednak realizacja szkoleń czyli inwestycja w kadry wymaga pieniędzy. Dlatego DOT postanowiła wykorzystać szansę, jaką stwarza Program Operacyjny Kapitał Ludzki oferujący 100-procentowe dofinansowanie projektów szkoleniowych z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Lokalizacja punktów „it” na Dolnym Śląsku

Cel: stworzenie Wojewódzkiego Centrum Informacji Turystycznej

Jednym z najważniejszych elementów tworzących sprawny system informacji turystycznej są ośrodki (biura) informacji turystycznej. Obecnie na Dolnym Śląsku punkty takie działają w różnej formule prawno-własnościowej i są m.in. prowadzone przez gminy (np. Karpacz, Szklarska Poręba) – 60 proc. to referaty, wydziały lub jednostki budżetowe urzędu, powiaty (Kłodzko), LOT-y (np. Dzierżoniów), Stowarzyszenia (np. Zgorzelec) bądź podmioty prywatne (Wrocław).

Źródła informacji o Dolnym Śląsku i Wrocławiu (odwiedzający ogółem)

Stawić czoło wyzwaniom XXI wieku

Wzrost dostępności i użytkowania technologii informatycznych jest symbolem społeczeństwa informatycznego, nowoczesnego i dynamicznie rozwijającego się. Internet staje się jednym z kluczowych kanałów informacyjnych wykorzystywanych przez turystów w procesie podejmowania decyzji o wyjeździe turystycznym, wielokrotnie determinuje kierunki migracji turystycznych.

Międzynarodowe Targi Chleba

Najlepsze produkty turystyczne Dolnego Śląska

Miło nam donieść, że w latach 2003-2007 aż dziewięć produktów Dolnego Śląska otrzymało Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny. Były to: w 2003 r. – Międzynarodowe Targi Chleba, Miasteczko Western City, plenerowy spektakl operowy „Gioconda” Amilcare Ponchiellego; w 2004 r. - Lwóweckie Lato Agatowe; w 2005 r. – Cztery Pory Roku; w 2006 r. – Bolesławieckie Święto Ceramiki; w 2007 r. – plenerowe mega widowisko operowe „Napój miłosny” i Tajemnicze Podziemne Miasto Osówka. Poniżej prezentujemy Laureatów:

Powstał Park Kulturowy Kotliny Jeleniogórskiej

Starania Związku Gmin Karkonoskich przy współpracy z Fundacją Doliny Pałaców i Ogrodów zostały uwieńczone sukcesem – powstał Park Kulturowy Kotliny Jeleniogórskiej.

Odpowiedź na potrzeby rynku

W drugim półroczu 2008 roku zakończyły się prace nad przygotowaniem nowych wydawnictw Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej „Dolnego Śląska dla Dzieci i Młodzieży”, „Turystyki Ekstremalnej na Dolnym Śląsku, „Muzeów na Dolnym Śląsku” oraz „Atlasu Turystyki Rowerowej Dolnego Śląska”.

Zamek Kliczków…Więcej ›

Najlepsze Dolnośląskie!

Dolnośląska Organizacja Turystyczna już po raz trzeci wyłania najlepsze działalności turystyczne w regionie. Na swoich faworytów można głosować w 22 kategoriach w 5 obszarach: „Najlepszy podmiot turystyczny regionu”, „Pamiątka z regionu”, „Najciekawsza atrakcja regionu”, „Osobowość turystyczna regionu”, „Unikalny produkt turystyczny regionu”.