Działania promocyjne

Targi, plenery, wystawy…

W 2011 r. byliśmy na targach turystycznych w Berlinie, Madrycie, Wiedniu, Petersburgu, Kijowie, Londynie, Zabrzu, Łodzi, Warszawie

Rok 2011 obfitował w liczne wydarzenia skierowane do szerokiej publiczności – targi, przedsięwzięcia plenerowe, pikniki. Zabytkowa kopalnia prezentowała swoje propozycje w Internecie, prasie, radiu, telewizji. Rok 2012 zapowiada się równie pracowicie – byliśmy już m.in. na targach w Madrycie, a także we Włoszech.

W ubiegłym roku byliśmy na targach turystycznych w Berlinie, Madrycie, Wiedniu, Petersburgu, Kijowie, Londynie, Zabrzu, Łodzi, Warszawie. Na krakowskich targach edukacyjnych dzieci zachęcał do wizyty w kopalni Skarbnik, a na targach książki swoje tajemnice odkrywała kraina Solilandia. Pielgrzymi mogli zapoznać się z ofertą kopalni na workshopie w Rzymie. Bez kopalni nie mogły obejść się również imprezy plenerowe: Dni Benedyktyńskie, Święto Soli, Piknik Europejski, piknik rodzinny w Paczółtowicach, Dni św. Kingi. O kopalni można było dowiedzieć się nawet w dalekim Edynburgu, w czasie organizowanego tam Dnia Polskiego. Przez wszystkie letnie miesiące w sercu Krakowa trwała tradycyjna już Letnia Akcja Promocyjna: Rynek i Bulwary Wiślane opanowali nosicze informujący o wszystkich ofertach podziemnej Wieliczki. Żadna ważna uroczystość górnicza czy państwowa nie obejdzie się bez kopalnianej orkiestry. Jesienią muzycy zagrali m.in. w kościele św. Katarzyny w Krakowie, tworząc z holenderską orkiestrą dętą duet o wspaniałym brzmieniu.

Kopalnia nie tylko użycza sztuce i publiczności swych wnętrz, ale sama też jest często bohaterką wystaw. Fotografie niezwykłych solnych podziemi zawędrowały m.in. do stolicy zjednoczonej Europy. Z końcem maja przez miesiąc w centrum Brukseli można było oglądać wystawę „Ukryty Wymiar”. Uroczystemu otwarciu towarzyszył przemarsz Reprezentacyjnej Orkiestry Dętej Kopalni Soli „Wieliczka” przez centrum miasta na Place de l’Albertine, gdzie do odwiedzenia kopalni zachęcali przewodnicy oraz rzeźbiarz. Potem „Ukryty Wymiar” zawędrował do Ostendy.

Wielkoformatowe fotografie oraz solne rzeźby przybliżyły solne dziedzictwo mieszkańcom Saint Andrez lez Lille, Katowic (wystawa 3D) oraz Warszawy. W listopadzie zdjęcia kopalnia autorstwa Bogusława Świtały zaprezentowano w Instytucie Stosunków Międzynarodowych Państwowego Uniwersytetu Lotniczego w Kijowie.

Kopalnia promowała się również intensywnie w prasie polskiej i zagranicznej (turystycznej, podróżniczej, biznesowej, w wydawnictwach dla nauczycieli, magazynach pokładowych, tygodnikach opinii, dziennikach), Internecie (portale poświęcone turystyce, biznesowe, skierowane do rodzin i nauczycieli), radiu (spoty, konkursy) i telewizji (billboardy). Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się akcje organizowane wspólnie z małopolskimi tytułami codziennymi – dzięki nim tysiące osób zwiedziło zabytkową kopalnię w promocyjnych cenach.

Ważnym elementem w promowaniu podziemnego dziedzictwa jest współpraca z Małopolską Organizacją Turystyczną, która m.in. rekomenduje Kopalnię Soli „Wieliczka” przedstawicielom branży turystycznej oraz mediów. Przygotowywane przez MOT Study Tours oraz Press Tours tradycyjnie obejmują zabytkową kopalnię.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit