Kupuj i zwiedzaj - hasło, otwierające wrota na Pomorze
Portal - magnesem na cudzoziemców

Unikatową na skalę kraju, a nawet Europy, metodę promocji, zastosowała Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT). Prostym hasłem w Internecie zamierza przyciągać nad Zatokę Gdańską turystów ze Skandynawii. Owo hasło brzmi: shopandsee, czyli kupuj i obejrzyj; przyjedź, kup, zwiedzaj.
Zachęcając do nabywania towarów w sklepach Trójmiasta, PROT jednocześnie pokazuje Skandynawom, że nad Zatoką Gdańską i w całym pomorskim regionie, są wspaniałe atrakcje kulturalne i rekreacyjne. Wszystko to opisano po angielsku na stronie: www.shopandsee.eu. Portal ów istnieje w Internecie od końca stycznia. Został stworzony przy aktywnym wsparciu Gdańska, Gdyni i Sopotu oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Oficjalnie Pomorskie reklamuje się elektronicznie pod hasłem www.wrotapomorza.pl. Wojciech Kreft, dyrektor biura PROT i pomysłodawca portalu www.shopandsee.eu, uważa, że strona z „wrotami” nie jest najlepszym sposobem na zwrócenie uwagi klientów. Po przetłumaczeniu na angielski, wyraz ten niewiele cudzoziemcom podpowiada, nie przykuwa ich uwagi.
- Shop and see brzmi jak wash and go - mówi dyrektor Wojciech Kreft. - Tak właśnie miało być, żeby adres utkwił ludziom w pamięci. Poprzez zakupy, pragniemy zwrócić uwagę cudzoziemców na nasze atrakcje kulturalne, historyczne i turystyczne. Z badań przeprowadzonych przez Stena Line wynika, że właśnie chęć robienia zakupów to główny powód przyjazdów Skandynawów do Polski. Cudzoziemcy wywożą z Pomorza różne towary, bo ceny są u nas niższe od obowiązujących na północy Europy.
- W Szwecji są znaczne restrykcje dotyczące powstawania wielkopowierzchniowych centrów handlowych - mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. - Największe z nich liczy tylko 150 sklepów, podczas gdy w Trójmieście największe centrum skupia 200 sklepów, a w promieniu 30 km znajduje się kilkanaście takich hipermarketów. To niebywała oferta dla klientów szwedzkich, szczególnie ze względu na nadal atrakcyjne ceny. Cieszę się, że taka idea promocji regionu oparta jest na ścisłej współpracy z Gdańskiem, Gdynią i Sopotem – miastami zaangażowanymi w rozwój połączeń lotniczych i promowych na Bałtyku.
- poprzednia
- następna »»