Kupuj i zwiedzaj - hasło, otwierające wrota na Pomorze

Portal - magnesem na cudzoziemców

Wojciech Kreft, dyrektor Biura PROT

Autorzy pomysłu wierzą, że taka „sprzedaż wiązana” towarów i atrakcji, to dobry pomysł. Ma to odzwierciedlenie w zawartości portalu. Oprócz wykazu centrów handlowych i mapy ich rozmieszczenia, na wspomnianej stronie internetowej rzuca się w oczy przede wszystkim oferta turystyczna: nigdy nie będziesz się tutaj nudził - brzmi zachęta po angielsku, zamieszczona obok zrobionej nocą fotografii zabytkowego Żurawia Gdańskiego. Turysta dowie się też, że łatwo u nas można znaleźć gotowe oferty zorganizowanych wczasów, np. z grą w golfa, ze Spa, a także możliwością kontaktów z unikatowymi atrakcjami kulturalnymi, historycznymi i przyrodniczymi.

- Powstanie strony internetowej shopandsee jest dobrym przykładem współpracy metropolitalnej, którą w naszym regionie jednoznacznie inicjuje Urząd Marszałkowski. - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. - Bardzo dziękuję panu marszałkowi że możemy następny produkt zrobić razem. Mam nadzieję, że mieszkańcy Szwecji będą częściej u nas gościć. Skandynawia, to na pewno jeszcze nie w pełni wykorzystany kierunek promocyjny. Liczba połączeń promowych i lotniczych jest za mała. Na zachodnim Pomorzu funkcjonuje ich więcej.

Rzecz w tym, żeby Skandynawowie dowiedzieli się o istnieniu takiego portalu. O to również zadbano. Zawartość strony www.shopandsee.eu bardzo podobała się pracownikom Konsulatu Generalnego Królestwa Szwecji w Gdańsku.

- Dwa i pół roku już jestem w Gdańsku i nigdy nie dowiedziałam się tak wiele o Trójmieście, jak po obejrzeniu portalu - powiedziała Eva Emnéus, konsul generalna. - Mam nadzieję, że dzięki temu zaistnieje wiele wydarzeń wspólnych, pozwalających łączyć zakupy z uczestniczeniem w imprezach kulturalnych, sportowych, festiwalach filmowych. Turystów ze Skandynawii interesują nie tylko zakupy...

Z informacji, które uzyskaliśmy od dyrektora Wojciecha Krefta wynika, że strona www.shopandsee.eu jest obecnie reklamowana na rynku szwedzkim na przykład w prasie i poprzez podświetlane uliczne tablice. W promocję zaangażowali się również przewoźnicy - lotniczy i morscy, dzięki którym mieszkańcy Skandynawii mogą na Pomorze przybywać. Ponadto, Pomorskie i jego portal, zaprojektowany specjalnie dla Skandynawów, będą reklamowane na targach w Goeteborgu, a w maju - podczas trzydniowego festynu - w centrum Sztokholmu.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit