Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej 2009

Dni Twierdzy Nysa

Główną ideą Dni Twierdzy Nysa jest promocja nyskich fortyfikacji oraz dziedzictwa kulturowego jako atrakcyjnego produktu turystycznego. Miejsce wydarzeń stanowią: osiemnastowieczny Fort nr 2, Fort Wodny oraz Bastion św. Jadwigi w Nysie będące częścią większej całości – zabytkowych budowli dawnej Twierdzy Nysa.

Dni Twierdzy Nysa - wydarzenie nawiązujące do historii okresu XVIII-XIX wieku - to trzydniowy cykl imprez odbywających się corocznie w ostatni weekend lipca, promujących unikatowe, osiemnastowieczne fortyfikacje oraz dziedzictwo kulturowe ziemi nyskiej. Kulminacyjnym punktem programu jest widowisko batalistyczno-historyczne - Bitwa o Twierdzę Nysa.

Do głównych atrakcji wydarzenia należą: zwiedzanie z przewodnikiem nyskich fortyfikacji - Fortu nr 2, Bastionu św. Jadwigi i Fortu Wodnego, uczestnictwo w batalistyczno-historycznym widowisku Bitwa o Twierdzę Nysa (kulminacyjny punkt programu), w życiu obozowym, w „Biesiadzie Fortecznej” (z występami artystycznymi, grami i zabawami dla dzieci, strzelaniu z łuku, jazdy na mini quadach, itp.) oraz w pływaniu kajakiem wokół Fortu Wodnego. W Forcie nr II oraz w Bastionie św. Jadwigi działają specjalnie zorganizowane punkty informacji turystycznej, gdzie turyści mogą pozyskać materiały promocyjne oraz informacje o nyskich fortyfikacjach. Grupą docelową są polscy i zagraniczni miłośnicy fortyfikacji i historii, studenci, młodzież szkolna, rodziny z dziećmi, mieszkańcy pogranicza polsko-czeskiego oraz turyści będący w tej okolicy przejazdem.

Rokrocznie (Dni Twierdzy organizowane były w tym roku po raz dziewiąty) impreza zyskuje coraz większe grono zwolenników. Wzrasta też zainteresowanie imprezą wśród dziennikarzy i fotoreporterów. W 2009 roku sama tylko bitwa relacjonowana była przez około 50 przedstawicieli tych zawodów.

Podjęta przed kilkoma laty przez Urząd Miejski w Nysie inicjatywa we współpracy z miastami partnerskimi z Polski i Czech, a w roku 2008 również przez miasta z województwa dolnośląskiego (w ramach projektu „Rekonstrukcje historyczne wspólnym produktem turystycznym polsko-czeskiego pogranicza” dofinansowanym w latach 2008-2010 z Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej), jest doskonałym przykładem tego, jak w obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej, po przystąpieniu naszego kraju do struktur europejskich należy sieciowo promować nowe produkty turystyczne. Na trzyletnią (2008-2010) edycję Dni Twierdzy miasto Nysa pozyskało ponad milion złotych.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit