ROT WŁ bada ruch turystyczny w regionie

Wysiłek twórców i promotorów produktów zasługuje na jak najwyższe uznanie

Stoisko Łodzi i Regionu Łódzkiego podczas XVII Międzynarodowych Targów - Regiony Turystyczne „Na Styku Kultur” w Łodzi  (25-27.II.2011)

Znamy już wyniki badań ruchu turystycznego w województwie łódzkim w 2010 r., prowadzonych z inicjatywy Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego.

Liczba turystów odwiedzających region w 2010 r. – ponad 4 mln była o ¼ wyższa od rejestrowanej w roku poprzednim. 23,2 proc., spośród wszystkich odwiedzających województwo, przyjechało do Łodzi.  Niewielką - 5,1 proc. grupę odwiedzających województwo, stanowili turyści zagraniczni, a wśród nich głównie Brytyjczycy. Wskaźnik ten, w odniesieniu do Łodzi kształtował się na poziomie 11,7 proc. Łódź zarobiła na turystyce w 2010 r. 348,5 mln zł, a województwo – 718,8 mln zł.  Średnia długość pobytu w regionie maleje, w 2010 r. były to 2 noce w całym województwie, w tym w Łodzi – 1,86.

Głównymi celami przyjazdów były: udział w imprezach kulturalnych i sportowych czy odwiedzanie łódzkiej manufaktury i ul. Piotrkowskiej.

Łódzkie na targach w Łodzi

Podczas XVII Międzynarodowych Targów - Regiony Turystyczne „Na Styku Kultur” w Łodzi  (25-27.II.2011)  zaprezentowały się m.in.: miasto Łódź, wraz muzeami i innymi atrakcjami turystycznymi i kulturalnymi miasta oraz tutejszym portem lotniczym. Ciekawe były oferty muzealne. Urząd Marszałkowski i Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego wyłożyły przed zwiedzającymi szeroki wachlarz  bardzo cennych publikacji promocyjnych, m.in. atlas rowerowy, przewodnik- atlas kajakowy (Warta, Pilica), mapę „Europejskie szlaki kulturowe” z przebiegającymi przez teren województwa szlakami: Bursztynowym, Romańskim, Grunwaldzkim, Cysterskim, Kolei Warszawsko- Wiedeńskiej; mapę „Okolice Łodzi na weekend”, „Dolina Pilicy”, mapę i przewodnik „Końska dawka przygody” (1817 km tras konnych, 200 ośrodków jeździeckich, 1000 atrakcji), mapę „kulinarne szlaki regionu łódzkiego (chleb łęczycki, zalewajka łódzka, zupa chrzanowa, kugiel z Przedborza, piernik warciański).

Centralny Łuk Turystyczny – to dynamiczny produkt turystyczny skupiający miasta, gminy i obiekty turystycznego zainteresowania województwa łódzkiego, a także w części – wielkopolskiego: Łęczyca (z zamkiem –muzeum), Dąbie (muzeum martyrologii w Chełmnie nad Nerem, Uniejów (z zamkiem i termami), Grabów (liczne zabytki), Kłodawa (Kopalnia soli dostępna do zwiedzania), Świnice Warckie (ziemia rodzinna św. Faustyny), Góra Świętej Małgorzaty (z romańską archikolegiatą w Tumie); a także inne atrakcje, np. agroturystyka, turystyka piesza, rowerowa, konna i wodna.

Gospodarze archikolegiaty w Tumie, wraz z samorządem gminy Góra Świętej Małgorzaty zapraszali na uroczystości 850-lecia konsekracji świątyni  22 maja 2011 r. z udziałem najwyższych władz państwowych i kościelnych.

Trudno uwierzyć, że wszystko to nowe inicjatywy. Wysiłek twórców i promotorów produktów zasługuje na jak najwyższe uznanie. Niech się zastanowią ci, którym trudno dorównać do łódzkiego poziomu i konsekwencji. Niech żałują ci, którzy nie przybyli na  targi.

Jan Paweł Piotrowski

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit