Trzeba się wykosztować, żeby zaoszczędzić

Poznań organizacyjnie zawsze przodował. Nawet gdy innym szło kulawo, poznaniakom się udawało. Tak też było z miejską kartą turystyczną, jedną z pierwszych wprowadzonych w naszym kraju. Mija 15 lat odkąd to rozwiązanie służy przyjezdnym, mieszkańcom, a także wspólnym interesom firm i instytucji związanych z obsługą ruchu turystycznego.

Wprowadzenie kart turystycznych do obiegu przynosi miastu wiele korzyści. Umożliwiają one nowoczesne i przyjazne zwiedzanie, służą też promocji miejsc, wydarzeń i atrakcji. Są elementami kreowania wizerunku. Stanowią inspirację dla turystów, zachęcają do odkrywania miasta. To kompleksowa oferta pobytowa w sezonie i poza nim. Duże znaczenie ma ekonomia. Z kartą zwiedzanie i pobyt są tańsze.

Największą popularnością cieszy się wersja najdroższa

Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna wprowadziła niedawno do sprzedaży siódmą edycję Poznańskiej Karty Turystycznej. Każda kolejna zyskuje na wartości. W siódmą na pewno warto się zaopatrzyć mając w planie pobyt w Poznaniu. Jak podsumowuje Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, rocznie w punktach informacji turystycznej i wybranych poznańskich hotelach sprzedawanych jest około 2,5 tys. kart, ale zamierzeniem LOT jest zwiększenie tej liczby w ciągu najbliższych dwóch lat do około 10 tys.

Miejskie karty turystyczne pierwsze miasta wprowadzały głównie z myślą o obcokrajowcach, którzy pytali o nie podczas rozmów z pracownikami punktów „it”. Korzyści z posiadania poznańskiej karty szybko docenili także polscy turyści, a także oszczędni mieszkańcy samego Poznania znani z szybkiego przyswajania wszelkich nowości. Obecnie, według szacunków prezesa Mazurczaka, turyści z zagranicy stanowią około połowy klientów kupujących Poznańską Kartę Turystyczną.

Największą popularnością cieszą się karty najdroższe. Decyduje prosty rachunek. Wykosztowanie się przy zakupie rekompensują rabaty w ponad dwustu miejscach na terenie poznańskiej aglomeracji, między innymi w muzeach, galeriach, obiektach kultury, ośrodkach sportu i rekreacji, restauracjach. W cenie zawarte jest nielimitowane korzystanie ze środków miejskiej komunikacji. Za tę najdroższą wersję zachowującą ważność trzy doby, płaci się 79 złotych, ulgowa jest tańsza. Nabywca, który przemieszcza się środkami komunikacji miejskiej, korzysta z bezpłatnych wejść i zniżek, może zaoszczędzić nawet 200 złotych. Najwięcej kart sprzedawanych jest w szczycie tradycyjnego sezonu wakacyjnego, kiedy przez Poznań najliczniej przewijają się przyjezdni.

Zniżki i bezpłatne wejściówki

W komplecie z Poznańska Kartą Turystyczną klient otrzymuje przydatny przewodnik dostarczający wiedzy o miejscach atrakcjach, które należy odwiedzić, i oczywiście posłużyć się kartą. Jej posiadacz zwiedzi bezpłatnie blisko 20 muzeów. Otrzyma zniżki między innymi w najbardziej popularnych turystycznie miejscach, jak Brama Poznania, Nowe ZOO, Palmiarnia czy INEA Stadion. Mniej zapłaci także za wejściówki do obiektów oferujących możliwość oddania się różnym formom aktywności fizycznej, na przykład w Termach Maltańskich, Termach Tarnowskich, lodowiskach, ściankach wspinaczkowych, kompleksie Malta Ski. Niższy rachunek otrzyma za posiłek w restauracjach. Według średniego szacunku, zwiedzając miasto z kartą w wersji pełnopłatnej, korzystając jedynie z czterech wybranych atrakcji dziennie, wybranej restauracji lub baru można zaoszczędzić około 80 zł każdego dnia, w opcji karty ulgowej około 60.

W Poznańską Kartę Turystyczną przydatną każdemu podróżnemu, który zjawia się w Poznaniu, i pragnie miasto w sposób przemyślany zwiedzić i dokładnie poznać – turysta może się zaopatrzyć w jednym z czterech punktów „it”: Stary Rynek 59; Poznań Główny - Dworzec Kolejowy ul. Dworcowa 2; Port Lotniczy Poznań-Ławica, ul. Bukowska; Arkadia, Centrum Informacji Miejskiej, ul. Ratajczaka 44; przez Internet w sklepie internetowym na stronach Wydawnictwa Miejskiego. W wybranych hotelach: Mercure Poznań Centrum, Novotel Poznań Centrum, Novotel Poznań Malta, Ibis Poznań Stare Miasto, HP Park Hotel, Sheraton Poznan Hotel, IBB Andersia Hotel, Puro Poznań Hotel, Vivaldi, Boutique Hotel HOT_elarnia, Hostel Soda. Ponadto w Muzeum Narodowym i Termach Maltańskich. W niektórych poznańskich hotelach PKT stanowi ważny element pakietów proponowanych gościom.

Za projekt PKT odpowiedzialna jest Marta Stawińska, kierowniczka projektu w Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit