Jak Świętokrzyska ROT kreuje i promuje region
Synergia działania jest szansą na sukces

Świętokrzyskie w promocji Polski Wschodniej
Po niezwykle udanej kampanii promocyjnej, która utkwiła w pamięci polskich odbiorców Świętokrzyska ROT wyszła na pozycję krajowego lidera w lansowaniu wizerunku województwa. Przoduje też w pozyskiwaniu środków unijnych na promocję turystyczną regionu. W tym roku wysokość budżetu na realizowane projekty wynosi 21 mln zł.
Kolejnym krokiem jest udział w projekcie „Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki”, Działanie V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2012, którego Polska Organizacja Turystyczna jest beneficjentem.
Jego elementem jest „Opracowanie koncepcji kreacyjnej i podstawowych elementów kreacji kampanii multimedialnej promującej atrakcyjność turystyczną wschodnich województw Polski, tj. województwa warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego”, realizowane przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z przedstawicielami wszystkich pięciu regionów. Współpraca ta rozpoczęła się na etapie badań i tworzenia Studium Uwarunkowań Atrakcyjności Turystycznej Polski Wschodniej oraz badania jakościowego opinii i postaw wobec potencjału turystycznego wschodnich regionów Polski. Pierwsze działania promocyjne rozpoczną się już w lipcu, a potrwają do 2012 roku. Przedstawiciele pięciu województw współdziałać tu będą z wykonawcą projektu - konsorcjum Pan Media Western Sp. z o.o. oraz Bimers Sp. z o.o.
Dyrektor Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, a zarazem prezes Świętokrzyskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jacek Kowalczyk nie ma wątpliwości, że stałe konsultacje są niezbędne na każdym etapie kreacji i realizacji kampanii. Deklaruje też współpracę i dzielenie się doświadczeniami.
- Przed agencją reklamową stoi niezwykle trudne zadanie kreacyjne, jak połączyć wspólnym hasłem promocyjnym pięć, jakże różniących się województw unikając zarazem negatywnych skojarzeń pokutujących w świadomości Polaków? Polska Wschodnia jest w potocznym pojęciu synonimem biedy. Te negatywne skojarzenia powinny zostać zastąpione pozytywnymi. – ocenia Jacek Kowalczyk. Jest też zdania, że skuteczna kampania powinna być oparta o wyrazistą promocję produktów turystycznych.
Czytaj także:
„Czarująca czarownica”, „Czarowne modelki w roli czarownic, cwałujące bizony i Krzyżtopór niczym Carcassonne”/ Wiadomości ROT i LOT
„Jak spójnie promować pięć, jakże różniących się województw”/ POT
- «« poprzednia
- następna