Jak Świętokrzyska ROT kreuje i promuje region
Synergia działania jest szansą na sukces

Pierwszy spektakularny sukces miał miejsce 22 kwietnia br. Kampania Promocyjna Województwa Świętokrzyskiego zdobyła wówczas Grand Prix w kategorii „Działalność Promocyjna” w IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Złote Formaty”. Nagroda był wymierna - kampania billboardowa o wartości 100 tys. złotych oraz warta 30 tys. kampania promocyjna na nośnikach Infoscreen w Warszawskim Metrze.
Fundatorem nagród był organizator Festiwalu Promocji Miast i Regionów - Grupa Ströer w Polsce. Polska Organizacja Turystyczna przyznała zwycięzcy Nagrodę Specjalną – promocję województwa świętokrzyskiego na swoich nośnikach elektronicznych.
Przypomnijmy, że Konkurs „Złote Formaty” jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów – największego w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc. Tegoroczna IV edycja Konkursu wyłoniła najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zrealizowane w 2009 roku oraz działania promocyjne zrealizowane na przestrzeni ostatnich trzech lat w przypadku kategorii Działalność Promocyjna – Grand Prix Festiwalu. Do I etapu Konkursu miasta i regiony zgłosiły 173 projekty promocyjne. Spośród nich, do finału Jury zakwalifikowało 28 najlepszych projektów z 10 miast i 7 województw. W efekcie przyznano 15 nagród, w 5 głównych kategoriach: Kampania On-Line, Event, Wydawnictwo Promocyjne, Outdoorowa Kampania Reklamowa oraz wspomniana Działalność Promocyjna - Grand Prix.
Na łamach „Aktualności Turystycznych” informowaliśmy o przygotowaniach zwycięskiej kampanii promocyjnej odnotowując przed dwu laty: „Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego przystępuje do realizacji najważniejszego projektu w swojej dotychczasowej historii, którym jest „Kampania Promocyjna Województwa Świętokrzyskiego”. 21 lipca 2008 r. złożyła wniosek do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013, Działanie 2.3. „Promocja gospodarcza i turystyczna regionu”. Wartość projektu to 7.3 mln złotych, dofinansowanie unijne – 80 proc., liczba podmiotów współfinansujących kampanię – 34 (członkowie ROT).”
Kampania miała charakter mieszany - informujący o produktach turystycznych oraz wizerunkowy. Jej celem nadrzędnym było wdrożenie zintegrowanego i skutecznego systemu promocji i informacji turystycznej, wpływającego na zwiększenie ruchu turystycznego i dochodów z turystyki w Świętokrzyskiem.
Bohaterem i motywem przewodnim kampanii była świętokrzyska czarownica - obecnie logo turystyczne regionu. Główne hasła regionu brzmiały więc – „Świętokrzyskie czaruje, poleć na weekend’, „Świętokrzyskie czaruje, w weekend odpuszczam” i „Świętokrzyskie czaruje... często zmieniam zamki”. Specjalnie przygotowane billboardy, reklamy telewizyjne, internetowe i prasowe po raz pierwszy pojawiały się w 2009 roku. Można je oglądać w telewizji komercyjnej i na billboardach usytuowanych na ulicach największych miast w Polsce.
- Postanowiliśmy w swojej strategii nawiązać do lokalnych legend. Pokazujemy nasz region jako magiczny i pełen niesamowitości - mówił marszałek województwa Adam Jakubas podczas uroczystej Gali w Hotelu Sheraton w Warszawie. - Zaskakujące jest, że to pierwsza i od razu tak wysoka nagroda w historii województwa za działalność promocyjną regionu. Jak tego dokonaliśmy? - Powierzyliśmy zadanie profesjonalistom i konsultowaliśmy projekty z mieszkańcami. Synergia działania jest szansą na sukces.
- poprzednia
- następna »»