Łódzkie 2015. Przewodnik turystyczny / Travel Guide

Przewodnik, który uzupełnia czytelniczą lukę

Staraniem Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego wydany został katalog ofert turystycznych, który wart jest polecenia turystom zainteresowanym bliższym poznaniem atrakcji Łodzi i regionu, a także może służyć za dobry przykład innym wydawcom zastanawiającym się, w jaki najwłaściwszy sposób połączyć treści promocyjne z praktycznymi informacjami między innymi o noclegach, gastronomii, rozrywkach, transporcie, punktach informacji turystycznej.

Zalety katalogu „Łódzkie 2015. Przewodnik turystyczny / Travel Guide" docenią z pewnością czytelnicy lubiący konwencję popularnych magazynów ilustrowanych. Krótkie, zwięzłe teksty, duże zdjęcia, rzucające się w oczy, komunikatywne objaśnienia. Wertując informator, nie sposób przeoczyć tego, co autorzy uznają za najistotniejsze prezentując szlaki turystyczne, miejsca, zabytki, muzea, wydarzenia, fakty historyczne, czy też proponując różne formy spędzenia czasu. Uzupełnieniem są hashtagi w mediach społecznościowych (na przykład #TermyUniejów) definiujące sposób promocji opisywanych produktów. Formuła czasopisma ukazującego się co roku, ma swoje zalety, uzupełnia czytelniczą lukę. Korzysta się z niego inaczej, aniżeli z wydań książkowych lub ich wersji kieszonkowych. Wydawnictwo jest chwalone, ale co zrozumiałe, nie jest w stanie zadowolić wszystkich. Treść z pewnością spotka się z uznaniem osób, które znają Łódź i region łódzki pobieżnie, albo wcale. Znajdą w nim wszystko, czym region szczyci się, i od lat przyciąga turystów. Pewien rodzaj zawodu mogą natomiast odczuć czytelnicy, którzy wiedzą więcej i chcieliby poznać nowe, mniej spopularyzowane, lokalne atrakcje. Oczywiście trudno sobie wyobrazić, zbagatelizowanie czy pominięcie w tego rodzaju publikacji na przykład łódzkiej Manufaktury, termalnego uzdrowiska w Uniejowie, czy Skansenu rzeki Pilicy - na rzecz mało znanych, niszowych inicjatyw, choć z drugiej strony, przy w wsparciu tak prestiżowego, wysokonakładowego wydawnictwa regionalnej organizacji turystycznej, z pewnością zdobyłyby one większe zainteresowanie turystów. Należy mieć nadzieję, że w przyszłorocznej edycji, autorzy zarezerwują nieco miejsca dla debiutantów na regionalnym rynku usług turystycznych.

W informatorach o dominującym przeslaniu komercyjnym, ostateczny efekt często psuje przytłaczający nadmiar reklam. W katalogu „Łódzkie 2015"ROTWŁ nie ma ich przesadnie wiele, poza tym nie burzą konwencji graficznej, w większości przypadków nawiązują stylem do części informacyjnej. Udało się uchwycić proporcję pomiędzy liczbą reklam i koniecznością zamknięcia cyklu wydawniczego zgodnie z założeniami budżetowymi. Jedynie kilka procent całości kosztów sfinansowane zostało przez Urząd Marszałkowski w Łodzi, na resztę złożyły się wpływy reklamowe od kilkudziesięciu partnerów, choć projekt w pierwszym roku realizacji wymagał znaczącego zaangażowania finansowego ROTWŁ. Wydawnictwo ukazało się w nakładzie 100 tys. egzemplarzy i dzięki szerokiej dystrybucji trafiło do dokładnie wybranej grupy odbiorców – głównie turystów indywidualnych z centralnej Polski i tych, którzy planują pobyt w tym rejonie kraju. Katalogi są bezpłatne, można je zamawiać wypełniając formularz na stronie internetowej ROTWŁ, zamawiane egzemplarze wysyłane są na wszystkie adresy w Polsce. Polecamy katalog lekturze.

--------------------------------------------------------------------------

Katalog „Łódzkie 2015. Przewodnik turystyczny / Travel Guide"

Wersja on-line

https://www.yumpu.com/en/document/fullscreen/36840938/lodzkie2015

Wersja PDF

http://rotwl.pl/pobierz/Travel_Guide_2015.pdf

Zamów darmową wersję papierową

http://rotwl.pl/data/katalog_drukowany.php

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit