GOT będzie koordynować przygotowania do międzynarodowych kongresów i konferencji

Pomorskie dla gości biznesowych

Gdańska Organizacja Turystyczna wzięła na siebie obowiązek przygotowania województwa pomorskiego do przyjmowania spotkań międzynarodowych korporacji - kongresów i konferencji. Zajmie się tym, działające przy GOT, Gdańsk Convention Bureau (GCB) - na mocy porozumienia zawartego na początku marca z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną.

- Do zadań GCB należeć będzie w szczególności rozwój produktów turystycznych w regionie pomorskim, nadających się do zaoferowania bogatym biznesmenom. Ponadto, GCB zadba o promocję i kreowanie wizerunku województwa pomorskiego jako atrakcyjnego dla turystyki biznesowej - informuje Joanna Kałuska, specjalista ds. promocji turystycznej GOT. - Ma też nadal troszczyć się o rozwój Programu Ambasadorów Kongresów - o pozyskiwanie sławnych osób, które za granicą będą zachęcać przedstawicieli różnych korporacji zawodowych, naukowców, itp., do organizowania w Pomorskiem kongresów. Honorowym Ambasadorem Kongresów Polskich zgodził się zostać Lech Wałęsa, były prezydent RP.

GCB odpowiedzialne jest też za organizowanie study tours (podróży poznawczych) i site inspections (kontroli miejsc) dla polskich i międzynarodowych firm, zajmujących się przygotowywaniem konferencji.

Żeby jednak organizować sympozja dla dużych grup cudzoziemców, trzeba mieć obiekty odpowiedniej wielkości. A tych w regionie brakuje. Najlepsze jest Gdańskie Centrum Muzyczno-Kongresowe Polskiej Filharmonii Bałtyckiej znajdujące się na wyspie Ołowianka. Międzynarodowe spotkania są też urządzane w Akademii Muzycznej, a także w ciągle powiększającym się Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Czynione są plany budowy całego zespołu obiektów, mogącego służyć organizowaniu obrad nawet kilku tysięcy osób jednocześnie.

Udział w szkoleniu, konferencji i kongresie jako cel przyjazdu w Pomorskie wskazało w ubiegłym roku zaledwie 0,7 procenta osób odwiedzających to województwo - wynika z badań Instytutu Turystyki. Widać więc, że wiele jest do zrobienia. Warto, bo wydatki turystów znacznie wzrastają. W 2006 roku cudzoziemcy odwiedzający Pomorskie pozostawili tam średnio 167 dolarów na osobę, w 2007 - 253 dolary, a w ubiegłym - około 400 dolarów. Pomorskie staje się coraz droższe. Nie przyciąga już niskimi cenami. Magnesem może stać się wysoka jakość usług i nowe, atrakcyjne oferty, w tym dla biznesmenów i osób im towarzyszących podczas kongresów.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit