Rozmowa z Markiem Woźniakiem, marszałkiem województwa wielkopolskiego

Nowoczesne oblicze turystyki w Wielkopolsce

Zachęcamy do lektury w Aktualnościach Turystycznych prezentacji turystycznego oblicza regionu przygotowanego przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. Rozpoczyna ją interesująca rozmowa z Markiem Woźniakiem, Marszałkiem województwa wielkopolskiego.

Aktualności Turystyczne: - Panie Marszałku, w ostatnich latach nasz kraj zmienia się nie do poznania dzięki wykorzystaniu środków Unii Europejskiej. Spora część unijnego dofinansowania przeznaczana jest na rozwój turystyki. Jak Wielkopolska wykorzystała to wsparcie finansowe?

- Działania inwestycyjne i promocyjne w dziedzinie turystyki zyskały dofinansowanie ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. W ramach priorytetu VI pod nazwą „Turystyka i środowisko kulturowe”, Wielkopolska Organizacja Turystyczna zrealizowała projekt „System Informacji Turystycznej w Wielkopolsce”, dzięki któremu na terenie Wielkopolski powstała sieć infokiosków internetowych oraz tablic informacji turystycznej, wyposażonych w system kodów QR. Na autostradzie A2 pojawiły się również turystyczne znaki drogowe typu E 22b.

Obecnie Wielkopolska Organizacja Turystyczna realizuje projekt Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski”, którego produktem końcowym będzie profesjonalna, kompleksowa kampania promocyjna Wielkopolski, wpisująca się w kampanię promocyjną Polski organizowaną przez POT. Wykreowany zostanie – w zakresie działań ujętych w projekcie – jednolity, turystyczny wizerunek Polski, jako miejsca atrakcyjnego turystycznie, oferującego markowe produkty turystyki kulturowej, poprzemysłowej i aktywnej. Działania w sferze promocji turystycznej są i będą prowadzone w latach 2010-2013 na sześciu rynkach krajowych i czterech rynkach zagranicznych, z użyciem wielu promocyjnych kanałów.

- Wydaje się, iż Wielkopolska, angażując się w dwa tak duże projekty wspierające rozwój turystyki chce pokazać, że posiada olbrzymie bogactwo walorów i atrakcji turystycznych, i że nie ma się czego wstydzić na tle innych regionów Polski. Turysta przybywający do Wielkopolski musi się zatem uzbroić w porządną mapę turystyczną i stos przewodników. To spory bagaż …

- To prawda, ale wcale tak być nie musi, a już na pewno nie w Wielkopolsce. Samorząd Województwa Wielkopolskiego już od wielu lat wspiera rozwój nowoczesnych technologii. Jako pierwszy region w kraju, a także jeden z nielicznych w Europie proponujemy zwiedzanie Wielkopolski przy użyciu narzędzi współpracujących z Global Positioning System, popularnie zwanych GPS. Na turystów uzbrojonych w GPS, nowoczesne smartfony i zwykłe telefony komórkowe czekają rozmaite produkty, takie jak cyfrowa topograficzna mapa Wielkopolski, ślady GPS wielkopolskich szlaków rowerowych oraz turystyczny przewodnik dla miłośników turystyki motorowej, zawierający opracowanie najpopularniejszych tras: Szlaku Piastowskiego oraz Trasy Kórnickiej. Posiadacze telefonów komórkowych wyposażonych w moduł GPS mogą też korzystać z nowoczesnego informatora zatytułowanego „Szlak Cysterski w Wielkopolsce”, który ułatwia poznanie pocysterskich obiektów zlokalizowanych na terenie naszego regionu. Natomiast najnowszy produkt GPS „Wielkopolska – atrakcje turystyczne”, przygotowany został przede wszystkim z myślą o właścicielach nowoczesnych telefonów komórkowych, tak zwanych smartfonów. Projekt GPSwielkopolska nie generuje żadnych dodatkowych kosztów dla odbiorców. Wszystkie tracki i aplikacje są darmowe. Wystarczy je pobrać ze strony www.gpswielkopolska.pl, wgrać na własne urządzenie i od razu można ruszać w drogę… bez map i ciężkich przewodników.

- Wielkopolska, do tej pory kojarzona z najstarszą historią Polski - początkami Państwa Polskiego, a więc z turystyką kulturową i wycieczkami szkolnymi po Szlaku Piastowskim, przełamała ten stereotyp i pokazała, że może być równie interesująca dla miłośników dwóch i czterech kółek. Czy jest jeszcze coś, czym możecie zaskoczyć?

- Oczywiście! Wielkopolska posiada liczne walory naturalne  – lasy, jeziora i rzeki, które dla osób lubiących aktywnie spędzać czas w kontakcie z przyrodą stanowią olbrzymią atrakcję. Stawiamy na promowanie aktywnego wypoczynku na łonie natury. Miłośnikom turystyki wodnej chcemy pokazać, czym jest nieodkryta dotąd Wielka Pętla Wielkopolski, łącząca drogi wodne naszego regionu w jeden szlak turystyczny. Jej wyjątkowość polega na wykorzystaniu równoleżnikowego kierunku przepływu głównych rzek regionu – Warty i Noteci oraz południkowego położenia kanału Warta - Gopło. Poprzez dostęp od zachodu do Odry, jej dopływów i kanałów łączących ją z drogami wodnymi Brandenburgii, Wielka Pętla jest skomunikowana z Europą Zachodnią, a poprzez Kanał Bydgoski z Wisłą i innymi rzekami Drogi Wodnej E-70 aż po Kaliningrad.

Aby zachęcić do pływania wodami Wielkiej Pętli przeprowadzona zostanie profesjonalna, kompleksowa kampania promocyjna markowego produktu o nazwie Wielka Pętla Wielkopolski. Ten projekt Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej promować będzie walory przyrodnicze szlaku oraz walory kulturowe położonych w pobliżu miast i miasteczek. Miejscem realizacji projektu będzie Wielkopolska oraz wytypowane miejsca na terenie kraju i wybranych państw europejskich. Realizacja projektu pod nazwą „Kompleksowa promocja markowego produktu turystyki wodnej Wielka Pętla Wielkopolski” planowana jest na lata 2013-2014.

- Dziękujemy za rozmowę.

Prezentację czytaj >>

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit