Czy ślub w Kołobrzegu będzie takim magnesem, jak Niagara dla amerykańskich nowożeńców?

Nowa strategia promocji Kołobrzegu

Zdrowe, bogate w jod powietrze, połowy wędkarskie na morzu i ... śluby w „Klimatycznym Kołobrzegu” to nowy pomysł na promocję największego w Polsce uzdrowiska. - Te trzy produkty gwarantują markę i wyróżnienie miasta. To jest duża nisza do wykorzystania – przekonuje Artur Gnat, prezes Domu Marki Max von Jastrov, która opracowała politykę promocji Kołobrzegu.

Szczecińska firma została wybrana spośród sześciu innych oferujących opracowanie strategii promocji miasta. Umowę podpisano w kwietniu tego roku. W ciągu kilku miesięcy DM Max von Jastrov przeprowadził badania wśród mieszkańców Kołobrzegu, Poznania i Katowic oraz turystów z Niemiec, którzy wskazali na atrybuty miasta. Według nich to: morze, czyste powietrze, rzeka, Spa, wielki las, spokój, cisza. Jako atrakcje ankietowani wymienili molo, plażę i latarnię morską. Z badań wynika, że 68 proc. kołobrzeżan dobrze ocenia swoje miasto, a tylko 16 proc. go nie lubi. Natomiast spośród niemieckich turystów aż 83 proc. twierdzi, że chętnie tu powróci, tylko dwa procent zdecydowanie nie ma na to ochoty ani zamiaru.

Wady przekuć w zalety

Badani do atutów Kołobrzegu zaliczają morze, czyste powietrze z dużą zawartością jodu, solanki, borowinę, oddalenie od przemysłu, największe uzdrowisko, miasto festiwalowe, port, rejsy, architekturę, dużą ilość zieleni. Na tej podstawie firma zdefiniowała nową politykę promocji. Kołobrzeg ma wabić gości na zdrowie. Temu sprzyjać mają nawet pozorne wady, bo zimne morze oraz wiosenny i jesienny wiatr można przekuć w walor, przynoszący zdrowie. Wiatr wzmaga dobroczynne działanie jodu, chłód Bałtyku działa bodźcowo, uodparnia organizm. Jod, solanki, borowina to leki na tarczycę, otyłość, potencję. Zdrowotna oferta kierowana jest do rodziców z małymi dziećmi, seniorów z wnukami, singli dbających o kondycję. Bogata baza Kołobrzegu sprawia, że z tych dobrodziejstw można korzystać cały rok. Połowy wędkarskie na Bałtyku to oferta kierowana do aktywnych mężczyzn w wieku 25-65 lat i firm organizujących imprezy integracyjne.

Wykreować snobizm

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit