Oficjalnie mianowani

Najlepsi w Małopolsce wytrwale stają do konkursu o Certyfikat

Kompleks termalno-narciarski Bania stanowi kompleksowe połączenie usług pozwalających na wypoczynek. Produkt obejmuje: nocleg, wyżywienie, baseny termalne i stoki narciarskie. Pensjonat jest dla gości ogniwem łączącym wymienione atrakcje.

Kolejna edycja konkursu na produkt turystyczny certyfikowany marką POT zmobilizowała środowisko turystyczne Małopolski. Przez dziesięć lat istnienia konkursu ukształtowali się liderzy regionalni, którzy co roku zgłaszają swoje kandydatury, są też nowe podmioty, które składają  dokumenty po raz pierwszy.

- Doceniam wytrwałość gestorów atrakcji turystycznych, którzy nie rezygnują w kolejnych edycjach. Prawda jest taka, że nie wszyscy, którzy na to zasługują, mogą zostać docenieni, liczba laureatów regionalnych ograniczona do trzech propozycji zmusza Kapitułę do trudnych wyborów.W imieniu Małopolskiej Organizacji Turystycznej chciałbym podziękować wszystkim, którzy przesłali swoje zgłoszenia do Konkursu na Najlepszy Produkt Turystycznymówi prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej Leszek Zegzda.

W tym roku do konkursu zostało zakwalifikowanych 10 zgłoszeń starających się o miano Certyfikatu POT i jedno zgłoszenie na Złoty Certyfikat POT. - Wszystkie przesłane zgłoszenia prezentowały wysoki poziom, charakteryzowały się atrakcyjnością i oryginalnością– mówi Katarzyna Krysta, zajmująca się w MOT procedurami konkursowymi. - Na potrzeby obrad Kapituły do moich zadań należy przygotowanie dokumentacji w uzgodnieniu z podmiotami składającymi wnioski. Co roku widzę, że kandydatury są coraz lepiej przygotowywane. Zgłaszający zwracają uwagę na kompleksowość oferty, innowacyjność, oddziaływanie na ruch turystyczny. Jednym słowem, bardzo starannie analizują kryteria konkursowe opracowane przez POT.

W wyniku decyzji Kapituły konkursu, którą stanowi  Zarząd Małopolskiej OrganizacjiTurystycznej, do etapu ogólnopolskiego zostały wybrane 3 produkty starające się o Certyfikat POT i 1 produkt zgłoszony do Złotego Certyfikatu POT. Do tych, które zostały uznane za najbardziej godne tego tytułu i będą walczyć o Certyfikat POT należą: Kompleks termalno- narciarski Bania, Śladem europejskiej tożsamości Krakowa – szlak turystyczny po Podziemiach Rynku oraz Trasa Turystyczna w Kopalni Soli Bochnia

Kompleks termalno-narciarski Bania stanowi kompleksowe połączenie usług pozwalających na wypoczynek. Produkt obejmuje: nocleg, wyżywienie, baseny termalne i stoki narciarskie.Pensjonat jest dla gości ogniwem łączącym wymienione atrakcje. Każdy gość pensjonatu otrzymuje przy meldunku zegarek z elektronicznym „czipem”, umożliwiający swobodny dostęp do wszystkich atrakcji w Białce Tatrzańskiej i nie tylko. Do usług towarzyszących  należą: szkoła narciarska wraz z wypożyczalnią sprzętu sportowego, punkty gastronomiczne, sale konferencyjne (o łącznej pojemności 150 osób), place zabaw, boiska do piłki plażowej, offroadowe przejażdżki pojazdem „Stonogą”, cykl wydarzeń kulturalnych „Kultura na Bani®”, projekcje kina letniego oraz animacje dodatkowe dla gości (ogniska, kuligi, wieczory tematyczne, warsztaty dla dzieci i dorosłych, itp). Promocja produktu jest realizowana poprzez rozbudowaną sieć sprzedaży (60 pośredników), stronę internetową (ponad 1,5 mln odsłon), miejsce odbywających się podróży studyjnych dziennikarzy, oraz rozbudowany mailing.

Śladem europejskiej tożsamości Krakowa – szlak turystyczny po Podziemiach Rynku Głównego, to pierwsze w Polsce i unikatowe w skali światowej podziemne muzeum. Wystawa jest  multimedialnym widowiskiem i podróżą w czasie, można tu zobaczyć i dotknąć historii z początków legendarnego miasta. Celem wystawy jest między innymi ukazanie ścisłych związków łączących średniowieczny Kraków z innymi ośrodkami europejskimi. W parku archeologicznym, znajdującym się ponad 4 metry pod powierzchnią rynku, można zobaczyć niespotykany w Europie przekrój wielkiego, tętniącego życiem, średniowiecznego Krakowa. Odnalezione zabytki archeologiczne świadczą m.in. o ciągłości handlu, który w tym miejscu trwa nieprzerwanie od ponad 800 lat.

Trasa Turystyczna w Kopalni Soli Bochnia wzbogacona została o podziemną ekspozycję multimedialną. Innowacyjna w skali Europy Środkowej ekspozycja multimedialna w Kopalni Soli w Bochni to projekt, który ma na celu za pomocą nowoczesnych technik multimedialnych przedstawić historię, rozwój techniki górniczej, a także podziemne żywioły, z jakimi zmagali się pracujący pod ziemią górnicy. Wycieczka po kopalni ma charakter podróży w czasie, rozpoczynającej się w czasach Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi. Przewodnikom w opowiadaniu o historii kopalni pomagają polscy królowie oraz żupnicy genueńscy. Na trasie przygotowano słuchowiska przestrzenne, animacje, interaktywne prezentacje oraz gry tematyczne. Na potrzeby projektu powstał także 17-minutowy film „Bochnia na szlaku handlowym średniowiecza”.

Produkt zgłoszony na Złoty Certyfikat POT to Szlak Architektury Drewnianej w Małopolsce, flagowy produkt Województwa Małopolskiego, obejmujący ponad 250 obiektów i 1500 km oznakowanych tras, animowany poprzez regularne oprowadzanie, koncerty „Muzyka zaklęta w Drewnie”, konkursy i wiele działań promocyjnych.

Pozostałe produkty turystyczne, które napłynęły do MOT i zostały zakwalifikowane do konkursu, a nie znalazły się wśród trójki wybrańców, to: „Jarmark Świętojański”, Warownia Inwałd, Park Miniatur Świat Marzeń, szlak „Śladami bł. Jana Pawła, Moc Żywiołów w Niedzicy – ekscytujący rodzinny spacer po wnętrzu Elektrowni Wodnej i Koroną najwyższej ziemnej zapory w Polsce, Podziemna Trasa Turystyczna  „Jaskinia Wierzchowska” i Szlak Tradycyjnego Rzemiosła.

Elżbieta Tomczyk- Miczka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit