Startuje Płocka Lokalna Organizacja Turystyczna
Mobilizacja w dawnej stolicy Mazowsza

Mazowsze pragnie być promowane coraz bardziej intensywnie i ma ku temu zupełnie uzasadnione powody. - Płock dysponujący już funkcjonującym od lat, profesjonalnym Centrum Informacji Turystycznej, kierowanym przez Małgorzatę Furmanek, dojrzał do powołania własnej lokalnej organizacji turystycznej – mówi Iwona Chilman z Wydziału Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej Urzędu Miasta.
Spotkanie organizacyjne, przeprowadzone styczniu 2009 roku w Auli Ratusza, zgromadziło ponad 70 osób – przedstawicieli branży turystycznej, hoteli, zakładów gastronomicznych, muzeów (Mazowieckiego i Diecezjalnego), Sanktuarium Bożego Miłosierdzia p.w. św. Siostry Faustyny, Towarzystwa Naukowego Płockiego, Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej i in. W efekcie promocji w lokalnej prasie do Urzędu Miasta zgłaszają się już kolejni zainteresowani.
Spotkanie było inicjatywą oddolną i zrealizowaną w kręgu Płocczan – mówi I. Chilman, dodając, że na następne zostaną zaproszeni przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Integrację dla turystyki bardzo wspiera prezydent Płocka Mirosław Milewski, kreator i promotor wielu przedsięwzięć promujących nadwiślański gród. Wśród nich znajduje się doroczny Festiwal Filmów Turystycznych.
Rozmówczyni wymienia kilka pomysłów, pilnych zadań, którymi powinien zająć się LOT. Obok integracji dla turystyki będzie to m. in. ścisła współpraca z CIT, zapewnienie udziału w targach turystycznych, pod niesienie nakładu i zwiększenie asortymentu publikacji promujących Płock. Rozważa się wprowadzenie wspólnych karnetów do muzeów (Mazowieckie, Diecezjalne, Etnograficzne, Szkolne przy Liceum im. Małachowskiego itd.), a może także do ogrodu zoologicznego. Ważnym zadaniem będzie skoordynowanie przedsięwzięć promocyjnych, które są dotąd bardzo często realizowane przez podmioty na własną rękę. Skomasowanie środków umożliwi też bardziej aktywną promocję miasta na targach turystycznych.
Miasto pragnie korzystać z doświadczeń innych, np. Stołecznego Biura Turystyki, które w opinii rozmówczyni – wzorowo zarządza informacja turystyczną: mówioną, pisaną, drukowaną i wirtualną.
- poprzednia
- następna »»