Jedna z najważniejszych imprez wspierających sprzedaż ofert przyjazdowych

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna z powodzeniem rozwija formułę spotkań biznesowych branży turystycznej pod nazwą Incoming Poland, Gdańsk & Pomorskie Region. Przebieg tegorocznej edycji, pod patronatem Polskiej Organizacji Turystycznej, potwierdza trafność inicjatywy zapoczątkowanej przed pięcioma laty.

W tym roku do rozmów branżowych w centrum wystawienniczo-kongresowym Amber Expo Gdańsk, przystąpiło ponad 90 firm, w tym 36 podmiotów zagranicznych reprezentujących 11 krajów, wśród nich między innymi Izrael, Hiszpanię, Niemicy i Skandynawię. Goście opuszczali Gdańsk z pozytywnymi wrażeniami i przekonaniem, że region pomorski do dobry kierunek biznesowy.

Inwestycja w rozwój oferty przyjazdowej

– Potrzeba kojarzenia dedykowanych spotkań jest ogromna, a regionalna organizacja turystyczna jest idealną platformą pozwalającą wypracować sprawne mechanizmy współpracy pomiędzy rodzimą branżą, a zagranicznymi touroperatorami – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektorka zarządzająca Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. – Naszą ambicją stało się wykreowanie wydarzenia, jakich w Polsce jest niewiele. Dla regionu to z kolei inwestycja w rozwój oferty przyjazdowej i realny wpływ na włączenie oferty pomorskiej do katalogów zagranicznych biur podróży. Doświadczenia z ubiegłych lat pozwalają nam udoskonalać formułę i dostosowywać ją do aktualnych potrzeb i preferencji branży – wyjaśnia dyrektorka PROT.

Dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że taka forma inwestowania w rozwój oferty przyjazdowej przynosi korzyści. Lista organizatorów podróży, którzy włączyli Gdańsk i Region Pomorski do katalogów sprzedażowych systematycznie rośnie. Średnio po niespełna roku od wizyty w regionie pomorskim, zagraniczni przedsiębiorcy turystyczni realizują pierwsze z zawartych w planach umów. Tak było w przypadku biura Askeladen z Norwegii, Jarkov-tour z Rosji czy Sibettonii z Włoch. Najszybsze decyzje podejmują kontrahenci z krajów, w których polska oferta i walory Pomorza są znane. Dłuższa procedura, ze zrozumiałych względów, dotyczy touroperatorów spoza Europy. Ale i w tym wypadku obserwowany jest postęp. Przykładem może być Izrael. W 2016 roku w Incoming Poland wzięły udział 4 firmy. Pierwsze, kilkuosobowe wycieczki odwiedziły Trójmiasto po roku. W sezonie 2018 odnotowano znaczący wzrost liczby turystów z Izraela. Deklarację udziału w tegorocznych warsztatach INcoming złożyło już 7 biur.

Wiele miesięcy szczegółowych, żmudnych przygotowań

Program gdańskiego workshopu obejmuje dwa dni. – Pierwszy dzień to tradycyjnie czas na indywidualne rozmowy stolikowe według wcześniej przygotowanych agend spotkań. Dzień drugi to tematyczne wizyty studyjne w regionie pomorskim pozwalające zaproszonym gościom na poznanie oferty turystycznej, jak i zaprezentowanie destynacji pod kątem przygotowania do obsługi gości zagranicznych. Nie brakuje okazji do networkingu i kontynuacji rozmów zapoczątkowanych w trakcie spotkań B2B – informuje Magdalena Węgrowicz, business product manager PROT.

Deklaracje udziału zgłasza zazwyczaj kilkudziesięciu hosted buyers. Organizatorzy przygotowani są na przyjęcie około czterdziestu. Trafne wytypowanie reprezentatywnego grona uczestników i uzgodnienie warunków, zajmuje specjalistom PROT wiele miesięcy żmudnej pracy. Dominują kontrahenci ze strategicznych dla regionu pomorskiego rynków, przede wszystkim Skandynawii i Niemiec. Zapraszani są również przedstawiciele nowych, perspektywicznych rynków. Kluczowe są te, na których rozwijane są bezpośrednie połączenia lotnicze. Stąd udział Holandii i Izraela.

– Dywersyfikujemy rynki, ale też profil uczestników. Zależy nam, aby zaprosić jak najbardziej reprezentatywnych partnerów z różnych dziedzin, które wpisują się w strategię marketingową regionu – podkreśla Hartenberger-Pater. – Jest to dla nas duże wyzwanie, niemniej jednak takie podejście determinuje rynek usług i podejście konsumentów – uzupełnia Węgrowicz.

Przedsiębiorcy turystyczni nie tylko z Pomorza

Ogólnopolską wartością Incoming Poland jest ponadregionalność workshopu, który choć przede wszystkim dedykowany jest pomorskiej branży turystycznej, ale nie jest przedsięwzięciem zamkniętych granic terenu Pomorza. Zapraszani są nań przez PROT, i chętnie z zaproszeń korzystają, przedsiębiorcy turystyczni i specjaliści marketingu z innych części kraju. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna doskonale wywiązuje się z przyjętej roli tworzenia warunków do bezpośredniego kontraktowania usług turystycznych. Do rozmów siadają naprzeciw siebie partnerzy z Polski i zagranicy, których celem jest nawiązanie konkretnej współpracy. Turystyka należy do tych dziedzin, które wymagają indywidualnych spotkań, stanowią one niejednokrotnie pierwszy, konieczny krok do zawarcia wiążących kontraktów biznesowych i nawiązania trwałych relacji biznesowych. Incoming Poland zostało uznane przez specjalistów za jedną z najważniejszych imprez wspierających sprzedaż ofert przyjazdowych.

Pierwszy dzień workshopu…Więcej

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit