LOT „Marina”
Cztery letnie miesiące lepsze niż ubiegłoroczne
Od Lokalnej Organizacji Turystycznej „Marina" otrzymaliśmy informacje na temat mijającego sezonu turystycznego w subregionie konińskim. Dane zbierane były od początku maja do końca sierpnia. Pokazują one wzrost zainteresowania wypoczynkiem w tym rejonie kraju.
Popularnością cieszy się turystyka wodna, przyciągają ciekawie zlokalizowane jeziora a zwłaszcza szlagierowa Wielka Pętla Wielkopolski. Zwolennicy dwóch kółek korzystają z dobrze przygotowanych tras rowerowych, a piechurzy ze ścieżek spacerowych. W ofercie kulturowej cenione pozycje to klasztor w Bieniszewie, Park Makiet „Mikroskala" i ekspozycje Muzeum Okręgowego w Koninie.
Analiza profilu turystów, odwiedzających subregion koniński, prowadzona przez LOT „Marina" oraz jej członków wskazuje, że większość przyjeżdżających stanowią tak zwani turyści weekendowi. Wysoką frekwencję w położonych nad konińskimi jeziorami ośrodkach wypoczynkowych zapewniają grupy zorganizowane - kolonie, obozy sportowe i młodzieżowe. W ciągu czterech letnich miesięcy, Centrum Informacji Turystycznej w Koninie odwiedziło 867 osób, o 150 więcej, niż w roku poprzednim. Turyści najczęściej pytali o dostępne trasy piesze i rowerowe, możliwość wypożyczenia sprzętu wodnego, terminy i programy cyklicznych imprez sportowych i kulturalnych. Rośnie grupa miłośników turystyki wodnej, którzy doceniają walory konińskiego odcinka szlaku Wielkiej Pętli Wielkopolski. Nową atrakcją na mapie powiatu konińskiego jest, otwarta w marcu tego roku, wieża widokowa na Złotej Górze, najwyższym wzniesieniu Wielkopolski Wschodniej. Pytanie o ścieżki piesze i rowerowe wiodące na Złotą Górę należy do najczęściej zadawanych.
Jednym z ważniejszych źródeł informacji, z których korzystają osoby zainteresowane atrakcjami turystycznymi, wydarzeniami kulturalnymi i sportowymi regionu jest serwis internetowy konińskiego CIT www.turystyka.konin.pl. Większość, 60 proc. odwiedzających tę stronę stanowią ludzie młodzi, pomiędzy 18 a 34 rokiem życia. Od maja do sierpnia strona CIT zanotowała przeszło 21.5 tys. odsłon, ponad 6 tys. więcej niż w tych samych miesiącach roku ubiegłego. Największa liczba czytelników pochodziła z Poznania. W latach poprzednich dominującą grupą byli mieszkańcy Konina. Dużą aktywność wykazywali również internauci z Warszawy, Bydgoszczy i Łodzi. Dwukrotnie częściej niż w roku ubiegłym logowali się na stronę CIT cudzoziemcy.