Ostatni moment, żeby przyłączyć się do ogólnopolskiej akcji

Tylko jeszcze do przyszłego wtorku, 7 marca, mogą zgłaszać się partnerzy branżowi zainteresowani udziałem w drugiej edycji ogólnopolskiej akcji „Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny”. Pierwsza w tym roku data w kalendarzu oznaczająca dni niższych cen usług turystycznych w wielu między innymi restauracjach, hotelach, muzeach, atrakcjach turystycznych – przypada na weekend od 31 marca do 2 kwietnia. Od połowy marca Polska Organizacja Turystyczna prowadziła będzie intensywną kampanię informacyjną zachęcającą turystów do korzystania z tańszych ofert.

Idee są ognioodporne

Nie ma na świecie wielu stolic, które można by, podobnie jak Kijów, przewędrować śladem narodowych kuchni. Miasto przygarniało przedstawicieli wielu nacji. Przybysze osiedlali się na krócej lub dłużej, wprowadzając własne zwyczaje kulinarne. Polska reprezentowana była skromniutko. Jest szansa by to zmienić za sprawą Krakowa i inicjatywy w promowaniu polskiej kuchni podjętej przez ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Kijowie i Małopolską Organizację Turystyczną.

PKP Intercity i Polska Organizacja Turystyczna partnerami

PKP Intercity rozpoczyna współpracę z Polską Organizacją Turystyczną. Partnerzy podpisali porozumienie w zakresie promocji polskiej turystyki. Wspólnym celem jest wsparcie rozwoju usług turystycznych i polskiego transportu kolejowego.

Muzea w awangardzie

Przyciągają nawet milion zwiedzających rocznie, fascynując nie tylko prezentowaną tematyką, ale sposobem jej przedstawienia i mnóstwem pomysłów pozwalających się im dalej rozwijać.

WinterCamp - szkoła przeżycia na Turbaczu

Jak zimą przeżyć w górach, które ścieżki wybrać, by bezpieczne dotrzeć do celu, w jaki sposób przygotować się do awaryjnego obozowania w śniegu – tego wszystkiego można było dowiedzieć się podczas VIII edycji WinterCamp, czyli zimowego biwaku szkoleniowego na Turbaczu. Oczywiście były też szkolenia lawinowe z ratownikami GOPR, pokazy najnowocześniejszego sprzętu, a także spotkania z legendarnymi himalaistami – Krzysztofem Wielickim i Januszem Gołąbem. Nie można również zapomnieć o wyjątkowej atmosferze która zawsze towarzyszy biwakowi...

Co dalej z sukcesem

Ledwie ze sceny podczas poznańskiego TourSalonu ogłoszono wyniki tegorocznej edycji konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny, w skrzynkach pocztowych dziennikarzy wyświetliły się wiadomości przesyłane przez samorządy i regionalne organizacje.

0certyfikaty1

Turystyczne Oskary rozdane!

Wyjątkowe miejsca na mapie turystycznej Polski zostały uhonorowane zaszczytnym certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2016 roku. Uroczystość odbyła się 17 lutego br. podczas targów Tour Salon w Poznaniu.

Obraz zastępuje tysiąc słów

Zmiany w nowych mediach związane z rozwojem technologii pobudzają w ludziach pasję dzielenia się informacjami. Dominuje sztuka fotografowania. Międzynarodowa społeczność, którą łączy pasja utrwalania obrazów, także związanych z turystycznymi atrakcjami – włącza się w kampanię promocyjną Polskiej Organizacji Turystycznej. Udział w niej to frajda fotografowania, możliwość sprzedaży zdjęć i szansa wygrania studolarowej nagrody za najlepsze z nich.

Kiedy wydatki warte są oferowanych atrakcji

Zimą ton życiu turystycznemu nadają wypady na narty i tak zwane city-break. I jedne i drugie z reguły są krótkie, dwu, trzydniowe, z pewnymi jak zawsze wyjątkami. co potwierdzają dane skrzętnie gromadzone przez analityków przeglądarki trivago i sukcesywnie udostępniane zainteresowanym.

Turystyka medyczna to interesujący obszar biznesu

Rozmowa z dr. Adrianem Lubowieckim-Vikuk, adiunktem na Wydziale Kultury Fizycznej, Zdrowia i Turystyki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Róża Regionów

Róże Regionów 2016

Najlepsze materiały promocyjne wydawane przez regiony, miasta, gminy czy lokalne organizacje turystyczne zostały nagrodzone podczas targów Tour Salon w Poznaniu. Konkurs "Róża Regionów" organizowany jest przez  redakcję "Wiadomości Turystycznych".

W Europie konkurenci, ale gdy chodzi o kraje dalekie potrafią połączyć siły

Od ponad 15 lat Polska, Czechy, Węgry i Słowacja razem tworzą ofertę turystyczną, gdy chodzi o USA, Chiny, Japonię, Indie czy inne pozaeuropejskie kraje. Wspólna promocja zwiększa atrakcyjność wszystkich państw Grupy Wyszehradzkiej - V4. Pakiet zawierający atrakcje czterech krajów jest kuszącą propozycją dla turystów, którzy decydując się na przyjazd do Europy chcą zobaczyć jak najwięcej.

Weekend niskich cen w polskiej turystyce

Do końca lutego trwa przyjmowanie deklaracji udziału w ogólnopolskiej akcji „Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny”. Między innymi restauratorzy, hotelarze, muzea, gestorzy atrakcji turystycznych, mogą zgłaszać swój udział w drugiej edycji ogólnopolskiej akcji. W ubiegłym roku w czasie weekendu za pół ceny z usług o obniżonych cenach skorzystało ponad 60 tys. Polaków. Po raz pierwszy w tym roku klienci będą mogli zaoszczędzić, a partnerzy przedsięwzięcia prowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną skutecznie promować wybrane usługi od 31 marca do 2 kwietnia.

To nic. że pogoda niepewna i drogo. W zimowych miejscowościach i tak tłok

Wypoczynek zimą należy do tych społecznych mód, która ma w naszym kraju w miarę stałą grupę wyznawców. Należą do nich nie tylko zwolennicy aktywnego spędzania czasu w ośrodkach narciarskich, ale też ferii poza domem w gronie rodziny. Z danych zebranych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej przez Kantar TNS wynika, że w ubiegłym sezonie zimowym wyjeżdżało w celach turystycznych około 15 proc. Polaków. W tym roku statystyczny wskaźnik...

Na wodzie i stałym lądzie

Główna nagrodę konkursu Przyjaznego Brzegu za 2016 rok przyznano wodniackim festiwalom „Ster na Bydgoszcz”. Konkurs organizuje Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze, pod patronatem i przy współpracy Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznych.

Pierwszy start, i od razu podium

Wiele miast o ugruntowanej renomie marki turystycznej co roku staje do konkursu o tytuł „European Best Destination”. Sama nominacja do grona kandydatów, na których głosują internauci stanowi sama w sobie wartość marketingową, choć oczywiście liczy się wygrana. Na Gdańsk głosowano po raz pierwszy i z miejsca znalazł się w  pierwszej trójce najatrakcyjniejszych miejsc Europy w 2017, co bez wątpienia jest sukcesem.

Stoisko narodowe na targach ITB. Oszczędniej, funkcjonalniej, zwięźlej

Postęp cywilizacyjny, zmiany kulturowe i zastosowanie nowych technologii w procesie doskonalenia technik sprzedaży, zmniejszyło zainteresowanie wystawców udziałem w targach turystycznych. Ten spadkowy trend dotyczy wielu krajów, lecz o ile w ogóle, to w niewielkim stopniu, dotyka berlińskich ITB, których popularność nie maleje. Na narodowym stoisku Polskiej Organizacji Turystycznej w tym roku zaprezentuje oferty o połowę większa liczba regionalnych organizacji turystycznych, biur podróży i miast, aniżeli w roku ubiegłym.