Pytanie do…

Zdaliśmy egzamin jako Biuro WOT

Aktualności Turystyczne: - Rok 2014 to okres intensywnej kampanii promocyjnej Wielkiej Pętli Wielkopolski. Cofnijmy się w czasie. Jak zrodził się pomysł opracowania projektu tej kampanii?

Ewa Przydrożny, dyrektorka Biura Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej: - W trakcie realizacji projektu wizerunkowej promocji turystycznej Wielkopolski, 6 stycznia 2012 roku, a była to sobota, pojawiła się informacja o możliwości pozyskania środków na realizację kolejnego projektu promocyjnego z priorytetu 6.1. Wielkopolskiego RPO, pod warunkiem, że będzie obejmował kompleksowo region. Pomysł na projekt wraz z jego wstępną koncepcją należało przedstawić w ciągu trzech dni. Głowa aż mi puchła od myślenia. Skojarzyłam jednak szybko, że od kilku lat bacznie przyglądamy się rozwojowi turystyki na Wielkiej Pętli Wielkopolski. Pierwsze zainteresowanie Pętlą zaobserwowałam jeszcze w latach 2005-2006 na targach ITB. Niemcy narzekali wtedy na brak marin i płycizny. Na jednym ze szkoleń Mirosław Słowiński, właściciel pierwszej profesjonalnej mariny na Warcie szkolił samorządowców jak pokonywać bariery administracyjne przy budowie infrastruktury wodniackiej. Później WOT organizował w sumie trzy konferencje poświęcone temu tematowi. Byliśmy zaproszeni na otwarcie co najmniej trzech nowych marin, a kilka innych otwarto też bez naszego udziału. Wiedziałam, że to jest to – jest właściwy czas. Walory naturalne są, infrastruktura jest, funkcjonują wypożyczalnie sprzętu - brakuje tylko promocji, aby te walory wykorzystać. Już w poniedziałek byłam w gabinecie prezesa WOT Tomasza Wiktora z gotowym konspektem projektu, obejmującym nie tylko promocję samej turystyki wodnej, ale i atrakcji kulturowych wokół Pętli. Projekt miał zachęcać wodniaków do wyjścia na ląd, a turystów przebywających nad rzekami do zejścia na wodę. Prezes powiedział TAK. Już następnego dnia byliśmy u marszałka Leszka Wojtasiaka, który nadzorował dystrybucję środków unijnych. Marszałek również powiedział TAK – to jest to. Przygotujcie wniosek o wpisanie projektu na listę projektów kluczowych.
Biuro WOT z entuzjazmem zabrało się do pracy i po trzech miesiącach mieliśmy gotowy projekt partnerski – 26 samorządów i 2 podmioty dodatkowe, załatwione współfinansowanie samorządów na ponad 1 milion złotych, w tym prawie połowę z Województwa Wielkopolskiego. Wszyscy podjęli stosowne uchwały, przesłali dokumenty, załączniki i projekt trafił w tryby ocen, konsultacji i zatwierdzania. Niestety, nic już nie trwało tak szybko. Procedury przedłużały się, a my także musieliśmy mieć czas na podjęcie procedur zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Praktycznie więc promocja zaczęła się latem 2013 roku – z co najmniej półrocznym opóźnieniem, ale za to kulminacja promocji w 2014 r. spowodowała, że była ona naprawdę widoczna.
Zdaliśmy egzamin jako Biuro WOT, nasi partnerzy wspierali nas na każdym etapie. Efektem tego były liczne nagrody dla projektu i jego elementów.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit