W Pomorskiem powstało najwięcej w kraju lokalnych organizacji turystycznych. Co na tym zyskuje region?

Województwo wyróżnia się na tle innych

Adrian Bogusłowicz, prezes LOT w Krynicy Morskiej na spotkaniu branżowym w Krynicy Morskiej ... Więc

- Portalami, które zyskały uznanie, są shopandsee.eu oraz poznaj3miasto.pl. Możemy się pokusić o stwierdzenie, że dzięki tym portalom przybyło turystów w Pomorskiem, zwłaszcza po sezonie letnim. Shopandsee stał się „magnesem”, zapraszającym turystów ze Skandynawii i Wysp Brytyjskich na zakupy do Trójmiasta. Przy okazji pokazywaliśmy im atrakcje naszego regionu. W Szwecji zorganizowaliśmy kampanię outdoorową, wspierającą portal shopandsee.eu. Podobnie zrobiliśmy w Norwegii oraz Finlandii. Ponadto umieściliśmy insert w codziennej prasie. Ta kompleksowa kampania wywołała duże zainteresowanie. Prom kursujący między Gdynią i Karlskroną pozyskał dodatkowych pasażerów. Więcej cudzoziemców docierało do nas także liniami lotniczymi.

Nowe produkty

Lokalne organizacje są bardzo pomocne w promocji walorów Pomorskiego. Przekazują aktualne informacje dotyczące najnowszych wydarzeń, powiadamiają o nowych szlakach. Te wiadomości są weryfikowane na bieżąco i w ten sposób PROT i LOT uczą się współpracy i sprzedawania efektów swych wysiłków. Tworzą nowe produkty. Te oferty powstają według opracowanego kilka lat wcześniej programu rozwoju produktów turystycznych w województwie pomorskim na lata 2007-2013. Teraz realizowany jest pilotażowy projekt współfinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, polegający na wdrażaniu pięciu najatrakcyjniejszych produktów regionu. Oto one: turystyka kajakowa, szlak obiektów hydrotechniki, nordic walking, Kociewie na cztery kopyta, wiślana trasa rowerowa i szlaki rowerowe Greenways.

Współpraca z LOT przynosi właśnie takie efekty: powstają nowe produkty, konkretne i przygotowane profesjonalnie. PROT i LOT łączą swe wysiłki, by te wszystkie produkty wdrożyć, by dowiedzieli się o nich także cudzoziemcy i korzystali z kompleksowych ofert. Jakie są tego efekty w postaci liczby gości - niełatwo powiedzieć, bo nie ma w bieżącym roku regionalnych analiz wielkości ruchu turystycznego. Takie badania odbędą się w przyszłym roku, w budżecie już zagwarantowano na to pieniądze. Wsparcia udziela Agencja Rozwoju Pomorza.

Laury dzięki współpracy

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit