Rozstrzygnięto V edycję Konkursu na Gdański Produkt Turystyczny
Wygrały rejsy galeonami na Westerplatte i Baltic Sail

Typowo morskie projekty cieszyły się największym uznaniem jurorów oraz internautów w piątej edycji Konkursu na Gdański Produkt Turystyczny. Rejsy turystyczne do Westerplatte statkami stylizowanymi na galeony - to oferta, która zwyciężyła w tej rywalizacji. Przedstawiła ją firma Darkis Travel.
Wyboru dokonała Kapituła, pod przewodnictwem Iwony Bierut, dyrektor Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Kapituła doceniła rozmaitość atrakcji, jakie zawarto we wspomnianej ofercie: rejs, opowieści o historii zabytków oraz koncert szantowy na żywo.
Kapituła konkursu wyróżniła produkt o nazwie „Bursztynowy Gdańsk” zgłoszony przez Karczmę Piwną Gdański Bowke. Bursztynowy Gdańsk to połączenie kilku ważnych cech regionu, m.in. bursztynu oraz kulinariów w postaci menu „Bursztynowa Uczta”.
Gdańska Organizacja Turystyczna, która jest pomysłodawczynią tej rywalizacji i ją przeprowadza, najlepsze konkursowe oferty poddała ocenie interntautów. W plebiscycie internetowym najwięcej głosów uzyskało wydarzenie pt. „Baltic Sail”, które przedstawiła Fundacja Gdańska. Zwycięski produkt to jedna z największych imprez żeglarskich w Polsce. Jej celem jest popularyzacja morskiego dziedzictwa regionu Morza Bałtyckiego, promocja Gdańska i jego żeglarskich tradycji. „Baltic Sail” to 4 dni morskiego świętowania! W 2013 roku ten Zlot Żaglowców odbędzie się już po raz siedemnasty.
- Zwycięskim produktom zostaną nadane tytuły: „Gdański Produkt Turystyczny 2013”, „Gdański Produkt Turystyczny 2013 – wyróżnienie” oraz „Gdański Produkt Turystyczny 2013 – nagroda internautów”, na okres roku. Dodatkowo w ramach nagrody zostanie zrealizowana kampania promocyjna. Oficjalne wręczenie nagród odbędzie się 13 marca 2013 roku podczas konferencji „Nowe trendy w turystyce” - informuje Izabela Koch, specjalista ds. promocji w Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Podczas piątej edycji konkursu „Gdański Produkt Turystyczny”, organizatorzy turystyki, instytucje miejskie i pozarządowe, przedsiębiorcy, a także stowarzyszenia miały możliwość podzielenia się swoimi pomysłami w czterech kategoriach (Aktywny Gdańsk; Bursztynowy Gdańsk; Gdańsk – Dotknij Wolności; Gdańsk Na Fali: jachty, kitesurfing i morze).
Kazimierz Netka