Study press

Szlak Karpackich Wilków

Uczestnicy majowej podróży studyjnej po Bieszczadach…Więcej »

Pod takim hasłem Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego zorganizował trzy podróże studyjne dla dziennikarzy, za każdym razem przedstawiając im szerokie możliwości korzystania w regionie z ofert turystyki aktywnej i ekstremalnej. Trasy tych wypraw przebiegały przez polskie i ukraińskie obszary Bieszczadów. Ostatnia z nich odbyła się w końcu maja i dostarczyła uczestnikom wielu wrażeń oraz interesujących obserwacji.

Celem jest urozmaicona oferta

Region podkarpacki ma warunki do uprawiania niemal każdej formy turystyki i to bogactwo krajobrazów, przyrody, miejsc i zabytków historycznych sprzyja różnicowaniu turystycznej oferty. Wiele takich działań odbywa się z inspiracji i przy udziale Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.

Ich efektem jest coraz więcej atrakcyjnych produktów wykreowanych w tym regionie (niektóre z nich, jak Szlak Architektury Drewnianej, Szlak Naftowy, czy Szlak Garncarski - wyróżnione zostały Certyfikatem POT). W tym różnicowaniu oferty wykorzystywane są też znakomite warunki uprawiania wielu form turystyki aktywnej i ekstremalnej, z których największą popularnością cieszą się tradycyjne wędrówki piesze, ale także turystyka rowerowa, konna, wodna, powietrzna, wędkarstwo, sporty zimowe. Jedną z nowych specjalności regionu mogą być imprezy turystyki przygodowej, łączące w sobie różne elementy aktywnego wypoczynku i sportów ekstremalnych.

Od trzech lat Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, przy udziale niektórych regionalnych stowarzyszeń, promuje ważniejsze formy aktywnej turystyki pod wspólnym hasłem „Szlaki Karpackich Wilków”. W istocie zmierza to do wykreowania atrakcyjnego produktu turystycznego o charakterze przygodowym, odpowiadającego też nowym rynkowym tendencjom. W latach ubiegłych dla wypromowania takich ofert zorganizowane zostały przez Urząd Marszałkowski dwie wyprawy „Szlakiem Karpackich Wilków”, w których uczestniczyli dziennikarze polscy i ukraińscy. Reprezentowali pisma branżowe i specjalistyczne, stacje radiowe i telewizyjne. Zaproponowana im forma bezpośredniego korzystania z różnych ofert turystyki aktywnej, uzupełnianych o poznawanie na trasie malowniczych krajobrazów, przyrody, tradycji kultury, a ponadto bazy turystycznej, infrastruktury – okazały się bardzo przekonujące i promocyjnie efektywne.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit