Produkty turystyczne Małopolski walczą o Certyfikaty POT

W tym roku spodziewamy się złota

- Nasz flagowy produkt Szlak Architektury Drewnianej wzmocnił się diametralnie, dzięki zaangażowaniu w jego promocję małopolskiego Campera i mamy nadzieję, że uda nam się zdobyć Złoto - podkreśla Leszek Zegzda, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej/ fot.: E. Tomczyk-Miczka

Gorące lato w Małopolsce zbiegło się z wysoką temperaturą emocji towarzyszących, jak co roku, walce o Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej. Na tegoroczny konkurs wpłynęło 13 wniosków o przyznanie Certyfikatu POT i 3 wnioski na Złoty Certyfikat POT. - Nasz flagowy produkt Szlak Architektury Drewnianej wzmocnił się diametralnie, dzięki zaangażowaniu w jego promocję małopolskiego Campera i mamy nadzieję, że uda nam się zdobyć złoto - podkreśla Leszek Zegzda, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Zarząd MOT, będący Kapitułą Konkursową, stanął przed nie lada zadaniem, gdyż zgłoszone produkty przedstawiały wysoki poziom profesjonalnych usług turystycznych. - Wybór trzech najlepiej spełniających warunki konkursu nie należał do łatwych - konstatuje wiceprezes MOT Jan Wieczorkowski, przewodniczący Kapitule. - Certyfikaty POT to turystyczne znaki jakości przyznawane co roku przez Polską Organizację Turystyczną najlepszym produktom turystycznym. W ślad za taką nobilitacją idzie nie tylko honorowy dyplom i możliwość posługiwania się logotypem, ale także wsparcie promocyjne ze strony POT w postaci konkretnych działań, takich jak prezentacja certyfikowanych produktów na targach turystycznych, mobilny przewodnik, a dla głównych laureatów - kampania promocyjna w mediach. Jest o co walczyć, więc konkurencja jest duża.

By dotrzeć na podium wybrańców, najpierw trzeba poddać się weryfikacji na szczeblu regionalnym. W Małopolsce gestorzy produktów turystycznych, w tym organizacje i przedsiębiorcy, składają wnioski do Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Stąd decyzją Kapituły na końcowe eliminacje na szczeblu centralnym trafić mogą maksymalnie trzy wybrane kandydatury na Certyfikaty POT i jedna kandydatura na Złoty Certyfikat, przyznawany corocznie  najlepszemu spośród dotychczasowym posiadaczy Certyfikatów POT. W regulaminie konkursu nacisk kładzie się zarówno na atrakcyjność produktu, jak i na jego rozwój oraz  komercjalizację czyli umiejętność dotarcia do klienta, marketingu czy współpracy z mediami.

Trzynastka w blokach stratowych

Ostatecznie w eliminacjach regionalnych zwycięzcami okazały się trzy produkty pretendujące do przyznania Certyfikatów POT. Pierwszy z nich zgłoszony przez Muzeum Historyczne Miasta Krakowa to „Trasa Pamięci”, na która składają się: Fabryka „Emalia” Oskara Schindlera, Apteka „Pod Orłem” i Ulica Pomorska. Te trzy punkty na mapie Krakowa, to dopełniające się opowieści o historii Krakowa z lat 1939-1945-1956. Muzeum sprawuje opiekę nad tymi miejscami pamięci. Na urządzonych w nich wystawach stałych zgromadzono cenne pamiątki, a narracja prowadzona jest w taki sposób, aby możliwie najpełniej ukazać okupacyjną rzeczywistość, ułatwić zwiedzającym zrozumienie mechanizmów działania systemu totalitarnego oraz skłonić do refleksji nad wojną i jej skutkami. Trasę przygotowano z myślą o krakowianach i turystach zagranicznych (30% zwiedzających).

Drugi z wybranych produktów  to „Terma Hotel SpaBUKOVINA” - nowoczesny kompleks położony na granicy Tatrzańskiego Parku Narodowego, w samym sercu Tatr. Składa się on z największego w Polsce zespołu basenów termalnych Terma BUKOVINA, czterogwiazdkowego hotelu oraz nowoczesnego Spa z 16 gabinetami odnowy biologicznej. W Hotelu BUKOVINA dostępne są 152 pokoje i apartamenty, 2 restauracje, bary, dyskoteka, kręgielnia, a także centrum konferencyjne. Wizyta w obiekcie stanowi doskonałą propozycję zarówno dla miłośników aktywnego wypoczynku, jak i osób poszukujących chwili wytchnienia z dala od miejskiego zgiełku. Bukowiańska woda termalna jest krystalicznie czysta, a dzięki niespotykanemu składowi mikroelementów i pierwiastków pozytywnie wpływa na zdrowie.

Kolejnym produktem wśród laureatów etapu regionalnego konkursu jest „Małopolska wieś dla seniorów”, jedyny taki w Polsce kompleksowy  produkt skierowany dla osób starszych, ale już trzeci z cyklu tematycznych produktów agroturystyki tworzonych przez Sądecką Organizację Turystyczną. Poprzednie to „Małopolska wieś pachnąca ziołami” i „Małopolska wieś dla dzieci”. Tym razem na seniorów  czeka 15 starannie wybranych gospodarstw na terenach wiejskich w Małopolsce. Obiekty zostały wyselekcjonowane i dobrane z myślą o seniorach. Gospodarze to ludzie otwarci, serdeczni, chętnie spędzający czas ze swoimi gośćmi. Prowadzą całodzienne wyżywienie, oparte na regionalnej kuchni, wykorzystują produkty ekologiczne i z tradycyjnych upraw. Przygotowują atrakcyjne oferty wypoczynku - od uprawiania turystyki aktywnej, jazdę konną na rowerze, na nartach biegowych i zjazdowych, po spacery szlakami pieszymi. Podczas pobytu można też poznać historie i tradycje regionalne, zwiedzić z gospodarzami okoliczne zabytki. Gospodarze zastosowali specjalne zniżki dla seniorów. Stałe monitorowanie jakości świadczonych usług, wprowadzenie ankiet badających poziom satysfakcji gości, rozszerzanie wachlarza ofert, utworzenie w gospodarstwach punktów „it”, a także rozbudowa i modernizacja obiektów i infrastruktury dają perspektywy na rozwój produktu.

Kapituła konkursu  złożona z członków Zarządu Małopolskiej Organizacji Turystycznej wyraziła ogromne uznanie dla zgłoszonych produktów turystycznych i satysfakcję z powodu dużego odzewu na zaproszenie do konkursu.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit