Tour Salon 2015 - Gdzie biznes spotyka się z pasją.

Tour-Salon-1

W 26. edycji targów TOUR SALON 2015 uczestniczyło blisko 320 firm z 20 krajów. Targi odwiedzili specjaliści z branży i osoby prywatne. Łącznie przez trzy dni ekspozycje targowe zobaczyło 11 tysięcy osób, z czego połowa to profesjonaliści.

Tegoroczna edycja Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON po raz ostatni odbyła się w październikowym terminie. Na kolejnej edycji spotkamy się już niedługo, bo 12-14 lutego 2016 roku. W podsumowaniu targów warto wspomnieć o nowościach, a które z uwagi na sukces jaki odniosły z pewnością będą kontynuowane i polepszane w lutowej edycji. Jednak na początku warto podkreślić, targi w Poznaniu jak zawsze zebrały wszystkie polskie regiony. Tegorocznym makroregionem partnerskim TOUR SALONU było Green Velo – sieć rowerowa, która pobiegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Właśnie dlatego na stoisku królowały rowerowe atrakcje, z pokazami Krystiana Herby włącznie. Oficjalnym partnerem wydarzenia była Poznańska Lokalna Organizacją Turystyczna. Zwiedzający targi TOUR SALON zapoznawali się z ofertami firm, które reprezentowały 19 krajów, poza Polską były obecne oferty z Niemiec, Włoch, Czech, Hiszpanii, Bułgarii, Ukraina, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Gruzji, Rosji, Litwy, Węgier, Austrii, Albanii, Francji, Malty i Mołdawii. Oprócz gości z Polski, wśród profesjonalnych zwiedzających były osoby z zagranicy. Hasło targów „Gdzie biznes spotyka się z pasją" idealnie oddawało charakter wydarzania, które łączyło atrakcje i oferty dla osób prywatnych oraz wydarzenia dla osób zawodowo związanych z branżą turystyczną. Dla „branżowców" wstęp po wcześniejszej rejestracji był bezpłatny. Nowe elementy programu TOUR SALONU były strzałem w dziesiątkę. Mowa oczywiście o TOUR SALON BLOG MEETING organizowanym przez Międzynarodowe Targi Poznańskie – spotkaniu wystawców z blogerami podróżniczymi, które uzupełnione było częścią merytoryczną.Na TOUR SALONIE „zameldowało się" blisko 40 blogerów. Wśród nich byli blogerzy między innymi piszący wyłącznie o podróżach po Polsce, osoby, które skupiają się na turystyce kulinarnej, czy podróżowaniu z dziećmi. Goście TOUR SALONU z zaciekawieniem przyjęli wizytę na targach. W naprawdę napiętym grafiku znaleźli czas na indywidualne zwiedzanie ekspozycji targowych i rozmowy z wystawcami. Ważnym elementem zjazdu był panel merytoryczny. Dla obecnych na sali przedstawicieli ROT-ów wykłady i panel dyskusyjny były cenną wskazówką jak współpracować z blogerami, czego można oczekiwać i spodziewać się. Na zorganizowane spotkania matchmakingowe z blogerami przyszło 30 wystawców, a wrażania po spotkaniu obydwu stron były pozytywne. Już teraz wiadomo, że lutowa edycja TOUR SALON Blog Meeting pojawi się w programie targów, bo w temacie współpracy z blogerami potrzeba jest edukacja i zwiększenie świadomości w branży.

Równie ważnym, nowym punktem programu targów było wydarzenie organizowane wspólnie przez Międzynarodowe Targi Poznańskie i Profitroom. Dwudniowa konferencja marketingowa, bo o niej mowa, październikowa edycja Hotel Marketing Conference <HMC> zgromadziła ponad 250 uczestników. Podczas wykładów zaprezentowane zostały sposoby na zwiększenie liczby rezerwacji na stronach hoteli, nowoczesne trendy w marketingu i sprzedaży usług hotelarskich. Prelegenci wskazali skuteczne metody budowania silnej marki.

Na TOUR SALONIE nie zabrakło wydarzeń organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną, które zgromadziły spore grono uczestników. Przedstawiciele ROT-ów oraz punktów i centrów informacji turystycznej działających w ramach projektu Contact Center i sieci infokiosków POT wzięli udział w warsztatach pt. „Nowe technologie w promocji lokalnych atrakcji turystycznych". Natomiast drugie wydarzenie POT podjęło tematykę turystyki kulinarnej. Podczas spotkania „Podróżuj globalnie – smakuj lokalnie" uczestnicy dowiedzieli się jak przygotować ofertę turystyki kulinarnej dla turystów z całego świata, a przykłady polskiej oferty turystyki kulinarnej, które podbiły podniebienia turystów z różnych zakątków świata miały zainspirować ich do własnych działań.

Również dużym zainteresowaniem cieszyła siękonferencja nt. podatku VAT w usługach turystycznych. Podzielone na 1,5 godzinne moduły zgromadziły osoby, które szukały informacji na tematy ogólne związane z opodatkowaniem podatkiem VAT usług turystyki. Organizatorzy konferencji Polska Izba Turystyki, Instytut Studiów Podatkowych Prof. Witolda Modzelewskiego oraz Małopolski Instytut Studiów Podatkowych skupili się równieżna zagadnieniach dotyczących hotelarzy, biur podróży, agentów.

Prestiżowe nagrody i wyróżnienia

Oficjalna uroczystość otwarcia targów była okazją do wręczenia nagród i wyróżnień osobom oraz instytucjom działającym w branży turystycznej. Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich, cenne trofeum otrzymały produkty charakteryzujące się najwyższą jakością i nowoczesnymi rozwiązaniami, lub jak w przypadku Tour Salonu wyjątkowymi walorami turystycznymi. Statuetkę Złotego Medalu na targach Tour Salon otrzymała MAŁA PANEW – WIELKA PRZYGODA, Zgłoszona przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania, Stobrawski Zielony Szlak" i Lokalna Grupa Działania Kraina Dinozaurów oraz POLIGON – PARK ROZRYWKI WYBITNIE KONFERENCYJNY & EVENTOWY zgłoszony przez firmę KAJTUR EVENT.

Sukces na targach zależy m.in. od przyjętej strategii marketingowej. Tę strategię należy dobrze przełożyć na realizację stoiska, w tym na rozwiązania graficzne i architektoniczne. Międzynarodowe Targi Poznańskie przyznając nagrodę Złotego Akanta wyróżniły organizacje, które najlepiej realizują te cele. Nagrodę Złotego Akanta targów TOUR SALON 2015 otrzymali następujący wystawcy tych targów: Województwo Zachodniopomorskie, Kujawsko – Pomorska Organizacja Turystyczna, Śląska Organizacja Turystyczna, Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, Województwo Lubuskie – Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Małopolska Organizacja Turystyczna; Spółka Promocji Saksonii - Turismus Marketing Gesellschaft Sachsem oraz BRASOV TURISM z Rumunii.

TOUR SALON gościł uroczystą galę Laureatów Certyfikatów Polskiej Organizacji Turystycznej oraz laureatów plebiscytu "7 nowych cudów Polski" czasopisma National Geographic Traveler.

Regionalne Organizacje Turystyczne zgłosiły do konkursu Certyfikatów Polskiej Organizacji Turystycznej 46 produktów turystycznych oraz 9 kandydatów do Złotego Certyfikatu. Złoty Certyfikat otrzymała Kopalnia Złota i Średniowieczny Park Techniki w Złotym Stoku.

W plebiscycie 7 Nowych Cudów Polski wygrał Pałac Potockich (Lubelskie/Radzyń Podlaski). Kolejne miejsca zajęły równie piękne miejsca w Polsce, takie jak: Żywe Muzeum Porcelany (Świętokrzyskie/Ćmielów), Kościół Pokoju (Dolnośląskie/Świdnica), Filharmonia (Zachodniopomorskie/Szczecin); Rzeczpospolita ptasia (Lubuskie/Park Narodowy Ujście Warty); Chełmno (Kujawsko Pomorskie/Chełmno) czy Kanał Augustowski (Podlaskie).

Strefa Pasji

Targi turystyczne TOUR SALON 2015 były miejscem inspiracji do wyjazdów tych bliskich i dalekich, a także okazją do spotkań ze znanymi podróżnikami – Nelą Małą Reporterką, Martyną Wojciechowską, Anną i Krzysztofem Kobusami.

Stałym punktem TOUR SALONU jest Festiwal Podróżniczy „Śladami Marzeń". To były trzy dni wypełnione inspirującymi prelekcjami, niesamowitymi opowieściami, pięknymi zdjęciami. Zwycięzcą konkursu Konkurs o Złoty Ślad – najlepsza prelekcja zostałRobert Gondek z prelekcją „W drodze na najwyższe szczyty Afryki: Gabon, Sao Tome – góry, goryle, szympansy, mandryle". Z kolei w konkursie o Złoty Ślad – najlepsze zdjęcie o tematyce All you can eat wygrałTomasz Okoniewski ze zdjęciem „Śniadanie najważniejsze".

Do zobaczenia za... cztery miesiące

Zalewie cztery miesiące po targach TOUR SALON 2015, a dokładnie w dniach 12-14 lutego 2016 roku odbędzie się kolejna 27. edycja targów TOUR SALON 2016. Zmianie, poza terminem, ulega również formuła targów. To odpowiedź na przeobrażenia, jakie zaszły w branży turystycznej i rynku usług targowych. TOUR SALON dopasuje się do potrzeb biznesu, a także indywidualnych odbiorców usług turystycznych. W Strefie Biznesu (pawilon 7) panować będą komfortowe warunki do rozmów dla wystawców, którzy spotkają się wyłącznie z profesjonalnymi zwiedzającymi oraz gośćmi VIP. Strefa będzie funkcjonować w pierwsze dwa dni targów, tj. w piątek i w sobotę. Pozostałe dwa pawilony (pawilon 7A i 8A) będą przestrzenią targowo-eventową działającą przez trzy dni – piątek, sobota, niedziela – pod hasłem ,,Strefa Pasji".

Źródło: Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o.

www.tour-salon.pl

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit