Korespondencja z Ustki

Rozpoczęcie prac nad Strategią Marki Miasta Ustka

Warsztaty zorganizowane przez Wydział Promocji Urzędu Miasta w Ustce…Więcej »

Destynacje turystyczne coraz częściej myślą o budowaniu marki. Dotyczy to nie tylko dużych miast i regionów. W obliczu silnej rywalizacji konkurencyjnej marka jest podstawowym elementem gwarantującym sukces. Dlatego coraz więcej turystycznie atrakcyjnych miejsc chce mieć markę. Już wkrótce z inicjatywy Piotra Wszółkowskiego, naczelnika Wydziału Promocji Urzędu Miasta w Ustce, do tych miejsc dołączy Ustka, która rozpoczyna prace nad strategią marki.

Siła przewagi konkurencyjnej atrakcyjnych turystycznie miejsc opiera się na wyróżniającej ich marce. Okazuje się, że sama promocja, realizowana często na wyczucie, bez strategicznego planu i bez poparcia w wynikach badań, nie zapewni wyróżnienia się od konkurencji. Kierujący promocją nadmorskich kurortów twierdzą, że w ich przypadku jest to jeszcze trudniejsze. Jak pokazać, że mamy do zaoferowania coś więcej, niż morze i plażę, a słońca nie jesteśmy w stanie zagwarantować? Jak zadowolić coraz bardziej wymagającego turystę, który oczekuje od nadmorskiego kurortu czegoś więcej, niż 3 x S? Odpowiedzią jest program długoterminowego zarządzania marką. Tak zrobił Sopot, który był prekursorem brandingu, w jego ślady poszli inni: Świnoujście, Gdańsk, a ostatnio Kołobrzeg.

Magistrat Ustki zlecił szkolenia i doradztwo strategiczne firmie 2ba, która wcześniej współuczestniczyła w pracach nad strategią marki i marketingu turystycznego Sopotu i Szklarskiej Poręby.

Oficjalne rozpoczęcie prac nad Strategią Marki Miasta Ustka rozpocznie się 12 maja konferencją otwierającą oraz konsultacjami społecznymi i badaniami. Obecnie prowadzone są prace przygotowawcze, które pozwolą zinwentaryzować obecny wizerunek Ustki. Więcej informacji na stronie www.um.ustka.pl

Agata Antonowicz
Urząd Miasta Ustka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit