Metody kreowania mody

Przepis na karpia w galarecie reklamowej

Stefan Gancarczyk z Zamorskiego Towarzystwa Wędkarskiego z dumą prezentuje okazałego karpia zamorskiego, głównego bohatera Święta Karpia - jednej z najważniejszych imprez w regionie

Pod koniec maja nadano karpiowi zatorskiemu tytuł regionalnego produktu UE. I to był finał około czteroletnich starań gminy Zator.

Trzeba szybko wyjaśnić, czym karp zatorski różni się od zwykłego karpia. Charakteryzuje się on dobrym wygrzbieceniem, zwartą formą i oliwkowym lub oliwkowo-niebieskim kolorem. Jego mięso pozbawione jest zapachu mułu i wyróżnia się świeżym rybim zapachem oraz delikatnym smakiem. Obszar geograficzny produkcji karpia zatorskiego obejmuje łącznie 134 km kwadratowych - w największym stopniu produkcja prowadzona jest na terenie gminy Zator.

Unijny tytuł przyciągnie turystów

Pracownicy Urzędu Miejskiego w Zatorze i członkowie gminnych stowarzyszeń już jakąś dekadę temu postawili na promocję gminy przez karpia właśnie.

- Około 20 procent powierzchni gminy to zbiorniki i rzeki – wyjaśnia przyczynę takiej decyzji Tomasz Wieliczko z biura promocji gminy Zator. Dlatego sporą część turystów stanowią ornitolodzy i wędkarze. Tych ostatnich przyciąga magia karpia zatorskiego. ‑ Święto Karpia stało się jedną z najważniejszych imprez w regionie – mówi Tomasz Wieliczko. Przy zbiornikach wodnych powstawały kolejne ośrodki wypoczynkowe. Teraz w gminie jest już, jak szacuje Wieliczko, około 230 miejsc noclegowych o różnym standardzie. Turystów przyciąga też park rozrywki Dinozatorland. - Trzeba też pamiętać, że gmina Zator jest świetnie położona. Zatrzymują się u nas turyści, którzy chcą porozglądać się po okolicy. To dobry punkt wypadowy do Oświęcimia, Wadowic i Krakowa – zaznacza Tomasz Wieliczko.

Wszyscy w gminie mają nadzieję, że unijny tytuł dla karpia przyciągnie kolejnych turystów.

- W swoich działaniach promocyjnych kreujemy modę na Zator, jako miejsce dobre do życia, pracy i wypoczynku oraz gminę, której nadrzędnym celem jest szybkie uzyskanie wysokiej jakości życia – mówi Zbigniew Biernat, burmistrz Zatora. I wyjaśnia, jak w przyszłych latach chce zdobywać turystów. – W działaniach na rzecz rozwoju turystyki wykorzystujemy zasoby tkwiące w przyrodzie i zbiornikach wodnych. Prowadzona u nas działalność gospodarcza związana jest często z wędkarstwem oraz wypoczynkiem rodzinnym. Zator jako Stolica Doliny Karpia, wykorzystuje efekt promocji i hodowli Karpia Zatorskiego zarejestrowanego w Unii Europejskiej, poprzez tworzenie lokalnych marek, produktów oraz brandów. Wykorzystujemy świetną lokalizację na trasie Oświęcim, Wadowice, Kraków, tworząc warunki do rodzinnego wypoczynku, opartego na bogatej ofercie kulturalnej, zabytkach oraz przyrodzie chronionej Naturą 2000. Przyciągamy ofertą turystyczną opartą o stałe wydarzenia kulturalno-rozrywkowe i kulinarne, do których należą między innymi: Zatorski Jarmark Wielkanocny, Święto Karpia, Wielkie Zatorskie Żniwa Karpiowe, Zatorski Jarmark Karpiowy. Ponadto w celu rozwoju turystyki, prowadzimy współpracę z partnerami zagranicznymi, w tym z Berekfurdo (Węgry) Bojnicami, Terchovą (Słowacja) oraz Atri (Włochy).

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit