Współpraca miast

Poznań i Berlin razem

Dyrektor Biura Promocji Miasta Poznania - Łukasz Goździor podkreśla, że Poznań czerpie z doświadczeń największych metropolii europejskich

Wspólne przedsięwzięcie władz komunalnych Poznania i Berlina w zakresie promocji, m.in. turystycznej, stają się już tradycją. W Concordia Design w Poznaniu można właśnie obejrzeć wystawy „Kod miasta” i „ID Berlin Industrial Design Competence”.

Ideą wystawy „Kod miasta” jest pokazanie potencjału Poznania, min. przez sylwetki tamtejszych najlepszych projektantów oraz marek związanych z tym miastem, w zakresie właśnie np. turystyki, usług i komunikacji.  Przykładowo - marka Allegro przedstawia stojaki na rowery, a Solaris pierwszy w Polsce autobus z napędem elektryczny. Prezentowane są Centrum Sztuki i Biznesu „Stary Browar” oraz nowy terminal Portu Lotniczego Poznań Ławica.

Do udziału w wystawie Miasto Poznań oraz Concordia Design zaprosiły znanych już w świecie projektantów oraz młodych designerów odnoszących pierwsze sukcesy. Na wystawie są projekty m.in. Anny Orskiej, Mariusza Małeckiego, Pawła Grobelnego i Tomasza Augustyniaka, a także AnoMalia, MindSailor i School of Form.

Wystawa miasta Berlin w ramach współpracy w Concordia Design była już pokazywana w Hannowerze i Honkongu, pokazuje stolicę Niemiec m.in. jako miejsce powstawania innowacyjnych produktów o wyjątkowym znaczeniu międzynarodowym. Są tu nie tylko gotowe produkty, ale także prototypy i modele.

„Kod miasta” będzie prezentowany także podczas Arena DESIGN, wydarzenia promującego dobre wzornictwo, organizowanego po raz czwarty na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

- Poznań czerpie z doświadczeń największych metropolii europejskich, takich, jak Barcelona, Berlin czy Amsterdam, które już dawno zrozumiały, że podstawą rozwoju jest współpraca i synergia działań podmiotów z różnych sektorów -  mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. - Konsorcjum Marki Poznań to właśnie taka platforma – pierwsza w Polsce próba integracji potencjałów w oparciu o ścisłą współpracę w obszarze promocji. Wystawa Kod Miasta nawiązuje do poznańskiego kodu DNA opartego na takich wartościach, jak: rzetelność, kreatywność i innowacyjność.

(zr)

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit