Konkurs na najlepszy gdański produkt turystyczny

Pokaż, co możesz zaoferować wczasowiczom

Zwycięzca 2008: Gra uliczna „Władcy Bursztynu”

Do 30 grudnia zgłaszać można swe propozycje do drugiej edycji konkursu na Gdański Produkt Turystyczny. Pierwsza odbyła się w zeszłym roku i mogły w niej wówczas rywalizować firmy z Trójmiasta. Teraz, zaproszenie skierowane jest do podmiotów z całego kraju.

- Niekonwencjonalne, nowatorskie i atrakcyjne – takie powinny być propozycje uatrakcyjnienia życia turystom, nadsyłane na konkurs - zachęca Joanna Kałuska, specjalista ds. promocji Gdańskiej Organizacji Turystycznej (GOT), będącej pomysłodawczynią tego sposobu poszukiwania najlepszych ofert. Gdańsk to miasto posiadające ogromny potencjał turystyczny. Wiele firm przygotowuje specjalne propozycje związane z Gdańskiem. Do takich podmiotów w szczególności skierowane jest zaproszenie do rywalizacji. GOT chce w ten sposób poszerzyć ofertę turystyki przyjazdowej do Gdańska i pobudzić do kreatywnego działania organizatorów turystyki z całej Polski.

- Celem konkursu jest przede wszystkim wykreowanie innowacyjnych produktów turystycznych w dziedzinie turystyki miejskiej i kulturowej oraz turystyki aktywnej i kwalifikowanej - informuje Anna Bartoszewicz-Pajka, wiceprezes Zarządu GOT. Pomysłodawcom zależy też na stworzeniu wizerunku Gdańska jako wielosezonowego centrum turystycznego, oferującego urozmaicone i całoroczne atrakcje; na zbudowaniu przemyślanych i kompleksowych ofert pobytów weekendowych w Gdańsku oraz proponowanie ich turystom szukającym pomysłu na weekend. Ważne dla GOT jest też wspieranie rozwoju przedsiębiorczości, turystyki morskiej, a zwłaszcza integracji metropolii gdańskiej. Oto zakres tematyczny prac konkursowych: aktywny mix weekendowy w Gdańsku; Gdańsk, Gdynia, Sopot pod żaglami; Przeżyj to w Gdańsku – poznanie miasta trasami szlaków turystycznych; Gdańsk dla Maluchów – propozycje turystyki rodzinnej; Coolturalnie w Gdańsku – pakiet kulturalno-rozrywkowy; Trójmiasto nocą; Bursztynowy Gdańsk; Smaczny Gdańsk. Produkt powinien być przygotowany do wdrożenia i sprzedaży. Propozycje należy przekazać do GOT najpóźniej 30 grudnia 2009 roku, do godz. 10.00 (uwaga: decyduje data wpływu do siedziby Organizatora!).

Wygrają dwa najciekawsze produkty turystyczne, które wyłoni jury. Laureaci będą musieli wdrożyć swe propozycje najpóźniej 30 kwietnia 2010 roku i utrzymać je na rynku do końca 2012 roku. Zwycięzców poznamy 1 lutego 2010 r. Szczegółowy regulamin Konkursu znajduje się na stronie www.gdansk4u.pl oraz www.gdansk.pl.

Kazimierz Netka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit