Warmiński Jarmark Świąteczny
Pieniądze na Gwiazdkę

Do świąt bożonarodzeniowych jeszcze chwila, ale w dobrym planie marketingowym działania związane z promocją w tym jedynym w swoim klimacie okresie dopina się już w lipcu.
Pod koniec lipca Urząd Miasta w Olsztynie podpisał umowę z Urzędem Marszałkowskim przyznającą na organizację tegorocznego i przyszłorocznego jarmarku świątecznego półtora miliona złotych, pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego.
W ubiegłym roku jarmark zadebiutował na olsztyńskiej starówce zyskując sobie życzliwe przyjęcie mieszkańców miasta oraz przybyłych turystów. Według szacunków średnio w ciągu dnia na jarmarku przewijało się prawie 10 tysięcy osób. – Bardzo się cieszę, że udało nam się pozyskać te naprawdę imponujące środki, bo to oznacza, że najbliższy oraz przyszłoroczny jarmark będą zorganizowane z większym niż za pierwszym razem rozmachem – nie kryje satysfakcji prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. – Dzięki wsparciu z Unii Europejskiej będziemy też mogli spełnić postulat mieszkańców, którzy po pierwszej edycji apelowali, by ta impreza trwała dłużej.
Zadowolony jest również szef ratuszowej promocji Maciej Rytczak. – Organizując w ubiegłym roku pierwszy jarmark zakładaliśmy, że będziemy się równać z najlepszymi i za przykład wzięliśmy sobie najsłynniejsze jarmarki świąteczne w Niemczech i Austrii – przypomina. – Z większymi pieniędzmi będzie nam łatwiej wypracowywać markę imprezy. Chciałbym, aby za jakiś czas nazwa Warmiński Jarmark Świąteczny była tak samo dobrze kojarzona w Polsce, jak np. Jarmark Dominikański.
Projekt obejmuje organizację dwóch edycji Warmińskiego Jarmarku Świątecznego (10-19 grudnia 2010 r. / 9-18 grudnia 2011 r.). Atrakcyjna dla mieszkańców i turystów impreza w zamyśle organizatorów ma być „magnesem”, który przyciągnie klientów wystawiającym swe
wyroby przedsiębiorcom – wytwórcom produktów regionalnych z województwa warmińsko-mazurskiego. Wspomniane produkty regionalne to między innymi artykuły kulinarne, słodycze, alkohole, rękodzieło i sztuka ludowa, ozdoby choinkowe, zabawki, odzież, biżuteria, wyroby ekologiczne (np. świeczki z wosku pszczelego) itp. Dodatkowym narzędziem kreowania i promocji tych produktów będą organizowane w czasie jarmarku konferencje i seminaria na temat specyfiki wyrobów świątecznych w tradycji regionu. Innym czynnikiem warunkującym wzrost konkurencyjności ma być udział w jarmarku restauratorów skupionych w Stowarzyszeniu „Starówka Razem”, którzy na czas trwania imprezy i świąt zaprezentują specjalną świąteczną ofertę kulinarną nawiązującą do tradycji regionu. Wymiar wydarzenia wzmocnią liczne atrakcje towarzyszące, m.in. pokazy iluminacji i rzeźbienia w lodzie, „teatr ognia”, wesołe miasteczko św. Mikołaja, koncerty czy żywa szopka. Centrum zaplanowanej na 10 dni imprezy ma być stare miasto (25 drewnianych domków wokół budynku Starego Ratusza). Na miejsce imprezy będą prowadziły dwa wejścia wyznaczone poprzez szpalery choinek – od strony Wysokiej Bramy oraz od strony mostu św. Jana.