Turystyka zakupowa

Łódź daje przykład

W punkcie informacji turystycznej na terenie łódzkiej Manufaktury klientów zainteresowanych atrakcjami Łodzi i województwa obsługują Edyta Białas (z lewej)  i Agnieszka Klich

Turystykę zakupową zaczynają doceniać kolejne miasta, które na swoim terenie posiadają atrakcyjne centra handlowe.

Na przykład w ubiegłym roku zabrzańskie Centrum Handlowe Silesia odwiedziło 14 mln klientów, z czego  około 30 tys. stanowili cudzoziemcy. Obiekty tego typu takie stają się coraz popularniejsze wśród Rosjan, Litwinów czy Ukraińców. Cudzoziemców kuszą niższe ceny markowych ubrań, sprzętu czy biżuterii. Turystyka zakupowa staje się coraz silniejszym punktem w ofercie takich miast jak Katowice, Zabrze czy Tychy. Na frekwencji w domach handlowych mogą skorzystać inne instytucje mogące zainteresować klientów. Wystarczy do centrów handlowych wyjść z ofertą ciekawego spektaklu, wystawy czy zabytku. Niestety informacje w centrach handlowych dla turystów o atrakcjach miast to nadal rzadkość. Tymczasem według Instytutu Turystyki, średnio zagraniczny klient z zagranicy wydał przed rokiem w naszych sklepach 388 dolarów. Ile wydałby dodatkowo na imprezach lokalnych, gdyby o nich wiedział? W europejskich miastach Praga, Berlin, Wiedeń czy Amsterdam, w centrach handlowych rozdawane są ulotki na przykład z repertuarem teatrów albo zaproszeniem na koncert czy wizyty w muzeach. Wśród polskich miast przykładem świeci łódzka Manufaktura nagrodzona Złotym Certyfikatem  w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny. Na jej terenie działa profesjonalny punkt informacji turystycznej uruchomiony przez regionalną organizację turystyczną. Kieruje nim Marek Moskwa. Na co dzień turystów zainteresowanych atrakcjami Łodzi i województwa obsługują Edyta Białas i Agnieszka Klich.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit