Internetowy plebiscyt na Gdański Produkt Turystyczny 2012

Miłość i bursztyn wabikami na cudzoziemców

Obrady Kapituły IV edycji konkursu na Gdański Produkt Turystyczny / fot.:  Kazimierz Netka

Romantyczne historie i „złoto” Bałtyku przeważają wśród konkursowych propozycji na najlepszą ofertę dla wczasowiczów, wycieczkowiczów, urlopowiczów w Gdańsku. Zakończył się pierwszy etap tej rywalizacji. Kapituła, której przewodniczy Bogdan Donke, wiceprezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, wybrała osiem najlepszych propozycji, które teraz są poddawane ocenie internautów.

Oto owe produkty turystyczne:

* „Love tour” - propozycja 1,5-godzinnej trasy zwiedzania, m.in. meleksami, obejmującej 15 wyjątkowych miejsc, podczas której poznaje się zabytki miasta, związane z wydarzeniami miłosnymi, romantycznymi.

* „Bitwa morska – oblężenie Twierdzy Wisłoujście” - inscenizacja historyczna bitwy morskiej przy Twierdzy Wisłoujście. W pierwszym pokazie bitwy wzięło udział 100 rekonstruktorów z całego kraju i dwa galeony.

* „Dwa dni smaku i wrażeń dla podniebienia w historycznym Gdańsku” - zwiedzanie Gdańska poprzez zmysł smaku. Jest to kulinarna podróż przez historię Gdańska i całego regionu.

* „Gdański bursztynowy szlak” - bursztyn nazywany „złotem północy” od wieków jest, związany historią Gdańska. Bursztynowy lunch jest w tej ofercie doskonałym uzupełnieniem wycieczki do Muzeum Bursztynu.

* „Sobieszewska wyspa skarbów” - jednodniowa wycieczka mająca na celu kształtowanie świadomości oraz poznanie walorów, będących niejako w cieniu atrakcji trójmiejskich – Wyspy Sobieszewskiej.

* „Szlakiem bursztynu – 3-dniowy pobyt w Gdańsku” - pakiet obejmuje np. spacer z przewodnikiem po bursztynowym szlaku, bursztynowy seans filmowy, voucher na bursztynową herbatę, wieczór szantowy.

* „Gdańskie gwiazdy Heweliusza, czyli coolturalnie w Gdańsku” - poprzez kulturę twórcy produktu pragną zachęcić Gdańszczan i turystów do aktywnego, kulturalnego rozwoju.

* „Rozkoszuj się miłością w Gdańsku” - oferta skierowana do osób, chcących spędzić weekend we dwoje. Podczas przejażdżki dorożką po starym Gdańsku oraz lotu balonem turyści poznają zabytki miasta.

Głosować można na stronie: www.gdansk4u.pl/plebiscyt

- Plebiscyt internetowy potrwa do 18 lutego - informuje Anna Bartoszewicz-Pajka, wiceprezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej - Gdańsk Convention Bureau, która ten konkurs przeprowadza już po raz czwarty. - Ogłoszenie wyników nastąpi 24 lutego bieżącego roku.

Szczegółowe informację na temat konkursu znajdują się na stronie Gdańskiej Organizacji Turystycznej www.gdansk4u.pl/konkursGPT .

Produktowi turystycznemu, który uzyska największe uznanie internautów zostanie nadany tytuł „Gdański Produkt Turystyczny 2012 - nagroda internautów”, którym będzie mógł się posługiwać do 31 stycznia 2013 roku. Dodatkową nagrodą dla tego produktu jest kampania promocyjna zrealizowana przez Gdańską Organizację Turystyczną, która będzie znaczącym wsparciem dla jego sprzedaży.

Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny organizowany jest już po raz czwarty. Ma na celu wyłonienie innowacyjnych, wielosezonowych, atrakcyjnych ofert, dotyczących turystyki przyjazdowej i ich promocji. Pomysły można było zgłaszać w jednej z następujących pięciu kategorii: Gdańsk – dotknij wolności; Gdańsk&love; Bursztynowy Gdańsk; „Sobieszewska Wyspa Skarbów”; Coolturalnie w Gdańsku.

Kazimierz Netka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit