Strategia Promocji Województwa Mazowieckiego

Mazowsze - serce Polski

Prezentacja Strategii…Więcej »

Podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego przedstawiona została Strategia Promocji Województwa Mazowieckiego. Sala konferencyjna już od wejścia witała gości projektami interesujących graficznie billboardów, prezentujących atrakcyjną różnorodność tej historycznej krainy nad Wisłą. Ich publiczna premiera nastąpi podczas kampanii wizerunkowej i promocyjnej w drugiej połowie roku. Będzie to pierwsza na tę skalę promocja województwa mazowieckiego.

Prezentacji dokonali przedstawiciele władz Mazowsza: marszałek Adam Struzik i wicemarszałek Ludwik Rakowski oraz Jerzy Lach i Izabela Stelmańska, kierujący Departamentem Kultury, Promocji i Turystyki UM, a także reprezentujący autorów Strategii Jacek Siatkowski, dyrektor Departamentu PR& Marketing Consulting firmy doradczej WYG International Sp. z o.o. i Piotr Dzik, dyrektor ds. Strategii i Kreacji Departamentu PR& Marketing Consulting firmy doradczej WYG International Sp. z o.o. oraz Maja Malinowska z agencji Brand Nature Access (BNA), która tworzyła pozycjonowanie, logo i system identyfikacji wizualnej województwa.

Wizerunek spójny i nie monotonny

- Naszym podstawowym celem jest zbudowanie silnej tożsamości regionalnej. W przypadku Mazowsza nie jest to zadanie łatwe. Nie jesteśmy bowiem regionem jednolitym kulturowo ani historycznie. Jednak w moim odczuciu to właśnie ta różnorodność jest naszym bogactwem, które możemy wykorzystać przy budowaniu spójnego, ale nie monotonnego wizerunku – mówił marszałek Adam Struzik. - Dlaczego występujemy z nią właśnie teraz? Planowana na drugą połowę roku kampania zbiegnie się z rozpoczęciem obchodów Roku Chopinowskiego i 600-leciem obchodów bitwy pod Grunwaldem. A przed nami trzecie wydarzenie – Euro 2012.

Kluczowym zadaniem Strategii jest stworzenie silnej marki Mazowsza. W tym celu firma WYG International Sp. z o.o. przeprowadziła badania wizerunkowe, które uwypukliły mocne strony tego regionu - centralne położenie, dynamiczny rozwój, dużą atrakcyjność inwestycyjną, dobrze rozwiniętą komunikację, liczne ośrodki akademickie, bogatą bazę hotelową, szeroką ofertę kulturalną i turystyczną. Strategia pozwoli na prowadzenie profesjonalnej, spójnej i długofalowej polityki promocyjnej Mazowsza oraz zagwarantuje racjonalne wydatkowanie środków na ten cel. Koszty tego etapu prac wyniosły 97 tys. zł.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit