Światła myśl Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego „W czasie deszczu dzieci się nudzą” staje się w Śląskiem nieaktualna
Książka o dwóch okładkach

Propozycje Śląskiej Organizacji Turystycznej są zawsze efektywne, dzięki precyzyjnie określonym grupom docelowym, starannemu doborowi treści przekazów informacyjnych, a także efektowności publikacji. Najświeższym pomysłem jest barwna publikacja promocyjna, która ma… dwie strony tytułowe. Na targach TT Warsaw takie dzieło prezentowała Agnieszka Sikorka, dyrektor ŚOT.
Pierwsza okładka z tytułem „Śląskie z dzieckiem na niepogodę” zawiera interesujący przegląd propozycji dla turystyki rodzinnej, aktualnych w pochmurne dni. Są więc wędrówki po zamkach i muzeach, wizyty w teatrzykach dziecięcych, domach kultury, trasach turystycznych w kopalniach, wizyty u Bolka i Lolka w Bielsku-Białej itd.
Kiedy odwrócimy książeczkę, na jej drugiej okładce przeczytamy tytuł „Śląskie z dzieckiem na pogodę”. Na czytelnika czeka tam cała garść pomysłów na aktywne i mądre wędrowanie po regionie – od Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej – po szczyty Beskidów. Są trakcje ekstremalne, parki linowe dla dzieci. Są pomysły na ładną jesienną i zimową pogodę.
Trudnego, ale właściwego wyboru dokonała przy udziale specjalistów ŚOT – autorka tekstu Anna Dudzińska oraz trafiająca do dzieci i rodziców oprawą graficzną Milena Michałowska.
Oferta kierowana do rodzinnych grup turystów może być też inspiracją dla biur podróży. Niektórymi propozycjami można niewątpliwie wzbogacić ofertę. Publikacja stanowi też dużą pomoc dla placówek informacji turystycznej.
(jpp)