Kampania telewizyjna Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo

kampania-150

1 września rozpoczęła się wielka telewizyjna kampania reklamowa Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo. Na promocję w największych polskich stacjach telewizyjnych Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego wyda blisko 4,5 miliona złotych. Widzowie zobaczą aż sześć wersji 45 - sekundowego spotu.

Wschodni Szlak Rowerowy to największy projekt tego typu w Polsce, częściowo już zrealizowany. To długa na prawie 2 tys. km trasa, wiodącą od Elbląga nad Zalewem Wiślanym, aż po Oblęgorek w Świętokrzyskie. Przemierzając tereny pięciu województw, odwiedza ich najciekawsze przyrodniczo, historycznie i kulturowo miejsca. Jego trasa przebiega głównie asfaltowymi szosami o niewielkim natężeniu ruchu, a także utwardzonymi drogami leśnymi, wygodnymi do podróżowania rowerem obciążonym sakwami. Docelowo ponad 300 kilometrów stanowić będą nowe i przebudowane drogi rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe, a dodatkowo szlak będzie wiódł przebudowanymi nasypami dawnych linii kolejowych. Na całej trasie powstanie 230 Miejsc Obsługi Rowerzystów, wyposażonych w stojaki, wiaty i ławki oraz kosze na śmieci i tablice informacyjne. Mimo, że realizacja całego szlaku zakończy się w 2016 roku, trasę Green Velo przejechać można już dziś.

Sześć wersji klipu reklamowego

Z informacji prasowej, wynika, żetelewizyjna kampania reklamowa Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo, to najdroższe i najważniejsze działanie promocyjne tego projektu. Przewidziano na nie około 4, 5 miliona złotych z założeniem, że reklama dotrze do co najmniej 14 milionów osób. Za planowanie i zakup mediów odpowiada Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, która jest partnerem wykonawczym w tym projekcie finansowany przez Unię Europejską.

- Do tej części całego projektu przygotowywaliśmy się długo, bo to jedno z ważniejszych działań. Spoty reklamowe powstawały przez kilkanaście miesięcy, a zdjęcia realizowaliśmy jeszcze w ubiegłym roku. W ramach kontraktu na produkcję, który wygrała spółka TVN Media, powstało sześć spotów 45 - sekundowych, czyli jeden ogólny oraz pięć mutacji regionalnych, w których zawsze połowa zdjęć pochodzi tylko z jednego województwa spośród pięciu na trasie - mówi kierownik projektu „Trasy Rowerowe w Polsce Wschodniej Małgorzata Wilk - Grzywna.

Spoty jeszcze przed emisją zostały nagrodzone dwiema pierwszymi nagrodami na festiwalu filmów turystycznych FilmAT w Warszawie. W produkcji wzięła udział pochodząca z Kielc, światowa top modelka, Agnieszka Makuch, która chodziła po wybiegach u Armaniego, Chanel i Gucciego, w Europie oraz dalekiej Azji. Agnieszka Makuch była także twarzą światowej kampanii reklamowej pralinek Ferrero Rocher, twarzą centrum handlowego Arkadia w Warszawie oraz brała udział w kampanii reklamowej Tymbarku. Zagrała także główną rolę w teledysku do wielkiego hitu Kukiza i Borysewicza „Jeśli tylko chcesz".

W ramach umowy z TVN Media powstał też 2- minutowy film, który już był emitowany między innymi na Światowej Wystawie EXPO w Mediolanie. Wszystkie te produkcje dodatkowo zamówiliśmy w wersji angielskiej, niemieckiej, rosyjskiej ukraińskiej i włoskiej, właśnie z myślą o EXPO - dodaje prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Jacek Kowalczyk.

Emisja spotów rozpoczęła się 1 września w stacjach głównych i tematycznych TVP, a 8 września dołączą stacje główne i tematyczne grupy TVN oraz stacje, których TVN Media jest brokerem reklamowym. Kampanię reklamową zaplanowano w dwóch rzutach. Pierwszy i najważniejszy nastąpi we wrześniu. Kilkudniową powtórkę zaplanowano na grudzień.

W grudniu reklamuje się większość touroperatorów, którzy zachęcają do rezerwacji wycieczek na lato 2016. My nic wprawdzie nie sprzedajemy, ale z naszą trasą będziemy konkurować o wolny czas urlopowicza. Chcemy mu w grudniu przekazać informację, że być może nie musi jechać tylko do ciepłych krajów, bo fajnie i aktywnie spędzi ten czas na naszej trasie, a przynajmniej podzielić swój urlop na dwie części, żeby odkryć uroki Polski Wschodniej – informuje rzecznik prasowy projektu Green Velo Jarosław Panek.

Widzowie zobaczą łącznie w kilkudziesięciu kanałach głównych i tematycznych co najmniej 2486 emisji spotów lub więcej o ile będzie to wynikało z realizacji założonych wskaźników dotarcia do widza. Pierwszy spot zostanie wyemitowany w TVP 2, o godzinie 9.35 rano przed programem pogoda Flesz. Zakończyła się już kampania spotowa w radiu. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego wykupiła ją w Radiu Zet oraz stacjach należących do grupy Eurozet, a także w pięciu rozgłośniach publicznego radia: Radiu Kielce, Radiu Olsztyn, Radiu Rzeszów, Radiu Białystok i Radiu Lublin. Za kreację spotu radiowego odpowiadało Radio Kielce. Za zakup kampanii odpowiadała Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego.

Promowanie przyszłości

Niewątpliwie powstanie globalnego produktu turystycznego jakim jest szlak rowerowy Green Velo oraz promowanie go, to działania fantastyczne. Powinniśmy też mieć pełne zaufanie do odpowiedzialnej za kampanię, znanej z wielu spektakularnych działań promocyjnych, Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Rodzą się jednak pytania, czy koncentracja promocji przed zakończeniem budowy szlaku jest celowa, czy reklama w tak drogim medium jakim jest telewizja to działanie efektywne? Odpowiedź otrzymamy za kilka lat.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit