Święto Wisły 2011

Ideał miasta przemysłowego i wiślane hasła

Oprawny w ramy dokument potwierdzający przyznanie przez jurorów tytuł najlepszej destynacji z rąk prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szmytke odebrał w imieniu laureatów Jacek Grzonkowski, naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich Urzędu Miasta.

U progu wakacji, podczas warszawskiego Święta Wisły, w tracie pikniku na Cyplu Czerniakowskim dokonano oficjalnego ogłoszenia wyników trzeciej krajowej edycji konkursu Komisji Europejskiej na Najlepsze Europejskie Destynacje Turystyczne EDEN, którego koordynatorem jest Polska Organizacja Turystyczna. Warszawiacy brali też udział w konkursie na hasło promujące aktywne spędzanie czasu nad Wisłą. Do jury zaproszone zostały Aktualności Turystyczne.

W tym roku przewodnim tematem konkursu Komisji Europejskiej była rewitalizacja obiektów i obszarów turystycznych. W konkursie brały udział destynacje, które wykorzystują potencjał obszarów zrewitalizowanych, gdzie turystyka współgra z unikalnym charakterem miejsca i potrzebami mieszkańców.

Jury, złożone z niezależnych ekspertów turystyki, oceniając 16 kandydatur na Najlepszą Europejską Destynację zdecydowało przyznać główną nagrodę Urzędowi Miasta Żyrardów za  Zespół Zabytkowy Osady Fabrycznej w Żyrardowie. Oprawny w ramy dokument potwierdzający przyznanie przez jurorów tytuł najlepszej destynacji z rąk prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szmytke odebrał w imieniu laureatów Jacek Grzonkowski, naczelnik Wydziału Funduszy Europejskich Urzędu Miasta.

Nagrodzona osada fabryczna jest jedynym na świecie zachowanym zespołem urbanistyczno-architektonicznym, na które składa się osiedle murowanych z czerwonej cegły domów dla robotników, dzielnica willowa dla kadry kierowniczej i właścicieli fabryki, szereg budynków użyteczności publicznej – kościoły, szkoły, przedszkole, szpital, resursa, dom kultury, a także pralnia i łaźnia miejska.

Wyróżnienia przyznano czterem rywalizującym w konkursowych szrankach destynacjom: Związkowi Gmin Jurajskich za „Średniowieczny układ urbanistyczny obejmujący Rynek i Zamek w Siewierzu”.  Dyplom odebrała Magdalena Pawlica, śląska ROT; Muzeum Twierdzy Kostrzyn nad Odrą za „Kostrzyńskie Pompeje”. Nagrodę przyjął Tomasz Łochowicz, Muzeum Ziemi Lubuskiej;  Miejski Ośrodek Kultury w Rudniku nad Sanem za „Rudnik nad Sanem – Polska Stolica Wikliny”,  reprezentowany podczas wręczania nagród przez Jadwigę Dąbrowską, podlaska ROT; Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu za „Muzeum Wikliniarstwa i Chmielarstwa w Nowym Tomyślu”. W imieniu muzeum, poproszony o reprezentowanie województwa wielkopolskiego, nagrodę odebrał Marek Moskwa  z  ROT województwas łódzkiego.

Przyznane nagrody w konkursie mają charakter prestiżowy. Pozwalają na wykorzystywanie w działaniach promocyjnych logo i tytułu „Najlepszej Europejskiej Destynacji Turystycznej”, są też promowane w kraju przez Polską Organizację Turystyczną i za granicą przez Komisję Europejską. W projekcie EDEN uczestniczy w sumie 25 krajów z Unii Europejskiej oraz państw stowarzyszonych.

Szczegółowe informacje na temat wyróżnionych destynacji oraz oferty turystyczne warszawiacy spędzający weekend na „Święcie Wisły” na nadwiślańskich bulwarach mogli zasięgnąć w stoisku POT i stoiskach regionalnych organizacji turystycznych.

Liczyła się fantazja i precyzja słowaAutor zwycięskiego hasła Marcin Adamski i dyrektor Stołecznego Biura Turystyki Barbara Tekieli

Podczas weekendu mieszkańcy Warszawy pławiący się całymi rodzinami w słońcu oraz uciechach pikniku z programem na lądzie i wodzie mogli dać popis swojej fantazji i zmierzyć się z wyzwaniem konkursowym Stołecznego Biura Turystyki.

Konkurs dotyczył hasła promującego aktywne spędzanie czasu nad Wisłą przez mieszkańców Warszawy oraz turystykę wodną. Na równi liczyła się tu precyzja słowa, co komunikatywność i funkcjonalność hasła.

W niedzielę o godz. 13.00 konkursowe jury zagłębiło się w treści sporego pakietu kuponów. Od rymowanych poetyckich czterowierszy po - jakie to polskie – słowa pełne aluzji politycznych – różnorodność pomysłów nie miała końca.

Co do pierwszego miejsca jury było od początku jednomyślne. Zwycięskie okazało się hasło Marcina Adamskiego: „Wisła - w nurcie kultury”, które ma ten dodatkowy walor, że świetnie brzmi w języku angielskim: „Vistula - Stream of Culture”.

II miejsce zajął Tomasz Zieliński – autor hasła „Spotkaj królową w stolicy”.

III miejsce - Marta Leśniewska z hasłem „Miej oko na Wisłę”.

Wyróżnienia otrzymały hasła: „Na uśmiech i łzy - maj, Wisła, Warszawa i Ty” oraz „Od Warsa i Sawy, Wisła płynie dla Warszawy”.

Nagrodą główną w Konkursie jest voucher na wypoczynek do wykorzystania w dowolnym ośrodku Geovity w Polsce o wartości 300 zł, voucher na rejs statkiem „Zefir” do Serocka, lunch w restauracji „Bosman” oraz karnet na basen wartości 150 zł i karnet na zajęcia fitness (8 wejść) w Ośrodku Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz, a także upominki Stołecznego Biura Turystyki. Nagrodami pocieszenia w Konkursie są karnety na zajęcia fitness (15 wejść) w OSiR m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz, karnet na saunę (20 wejść) w OSiR m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz oraz upominki Stołecznego Biura Turystyki.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit