Światowa stolica w Gdańsku, kopalnia na Lubelszczyźnie, promocja w Szanghaju
Bursztyn promuje Polskę, Polska - bursztyn

Bursztyn i skojarzenia z bałtyckim złotem inspirują pomysły promujące Pomorze działając pozytywnie na wyobraźnię odbiorców.
Jednym z udanych przedsięwzięć opartych na tej tradycyjnej asocjacji była inicjatywa Gdańskiej Organizacji Turystycznej - Gdańsk Convention Bureau, by wyrób z bursztynu wystawić na międzynarodowej licytacji - ICCA Silent Auction. Wówczas bursztynowy naszyjnik przekazał na aukcję prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz. W Silent Auction uczestniczyło 70 firm z całego świata, m.in. z Włoch, Hiszpanii, Grecji, Litwy, a także z Chin i Meksyku. Promocji służy też, wprowadzony z inicjatywy władz Gdańska, zwyczaj wręczania dyplomatom upominków z bursztynu. Gdańsk umiejętnie wykorzystuje popularność bursztynu. W mieście odbywają się największe targi „złota” Bałtyku - Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich „Amberif”. Tegoroczne, zorganizowane na początku marca, były już szesnastymi z kolei. Według Ewy Rachoń, dyrektor targów, uczestniczyło w nich 469 wystawców, w tym 89 firm zagranicznych, z 15 krajów.
Branża interesująca turystów
- Polski bursztyn, zarówno w dobie prosperity gospodarczej, jak i kryzysu, jest trwałym elementem nie tylko polityki gospodarczej, ale też kultury narodowej - powiedział Sławomir Majman, członek zarządu Polskiej Agencji Inwestycji Zagranicznych. - Dlatego, przedsięwzięcia promujące nasz kraj, powinny wykorzystywać i obejmować także bursztyn. Postaramy się, by znalazło to odzwierciedlenie na polskim stoisku na Światowej Wystawie w 2010 roku, w Szanghaju (Poland Expo 2010, Shanghai). To bowiem największe przedsięwzięcie promocyjne na świecie. Weźmie w nim udział ponad 170 krajów, a liczbę zwiedzających szacuje się na około 70 milionów osób. Drugim miejscem promocji bursztynu jako atrakcji turystycznej mają być Dni Polskie w Wielkiej Brytanii. To przedsięwzięcie przygotowuje PAIiIZ wspólnie z Ministerstwem Gospodarki.
- Gdy kilkanaście lat temu zaczynaliśmy, marzyło się nam, by bursztyn wszedł na salony - wspomina Zbigniew Strzelczyk, prezes zarządu Krajowej Izby Gospodarczej Bursztynu. - I nasze plany się ziściły. Dziękuję panu Sławomirowi Majmanowi za deklarację promocji bursztynu za granicą. To dobry pomysł. Wódka, szynka przestały być już naszymi przebojowymi towarami eksportowymi. Stocznie postawiono w stan upadłości. Może bursztyn ma teraz większą szansę? Powinniśmy dbać o tę branżę, cieszącą się coraz większym zainteresowaniem turystów.
- poprzednia
- następna »»