Z ukosa
Bezpłatna promocja Warszawy? Nie, dziękujemy…

Bezpłatna promocja w telewizji. Brzmi to jak bajka, a jednak jest to możliwe. Od czasu do czasu stacje telewizyjne kręcą cykle filmowe poświęcone wybranym miastom. W takim wypadku pełne koszty produkcji i emisji ponoszą twórcy. Jest to niezwykła okazja dla władz miasta, aby zaprezentować je z jak najlepszej strony. Korzyści ze współpracy są obopólne.
W 2008 roku największa rosyjska telewizja RTR rozpoczęła realizację serialu dokumentalnego pt. „Miasta Świata”. RTR Planeta to rosyjska międzynarodowa stacja telewizyjna dostępna z HotBird 6 i AsiaSat 2. Oferuje m.in. retransmisje z 5 ważniejszych kanałów rosyjskich, pięć programów informacyjnych, relacje z wydarzeń, filmy, seriale, programy rozrywkowe i kulturalne itd. Dostępna jest również jako telewizja internetowa i stacja radiowa. Ma ogromny zasięg i dużą oglądalność.
Na początku grudnia otrzymałem propozycję pełnej realizacji filmu o Warszawie. Bez ingerencji producenta w treść scenariusza, reżyserię i realizację. Jedyne warunki, które muszę spełnić to zmieścić się w budżecie filmu i - jeżeli to możliwe - pokazać ślady obecności Rosjan w rozwoju i kulturze miasta. Rosjanie zgodzili się również na stworzenie spotu będącego zwiastunem odcinka. Pełna wartość produkcji to 20 tysięcy euro, bez kosztów emisji.
Niestety Katarzyna Ratajczyk pełniąca obowiązki dyrektora Biura Promocji Miasta Warszawy nie była zainteresowana współpracą.
Przyznam się, że osłupiałem, gdy usłyszałem, że ewentualnie w przyszłym roku, może w styczniu, może w lutym, może znajdzie czas, aby porozmawiać, bo Warszawa już zrealizowała spot reklamowy w CNN. Co ma jedno do drugiego? Nie bardzo wiadomo.
- poprzednia
- następna »»