W Chinach rośnie moda na zwiedzanie Europy
Wielki Smok ciekawie zerka na Polskę

Warsztaty dla polskich i chińskich touroperatorów były częścią programu I Forum Regionalnego Polska - Chiny w Gdańsku. Przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną są jednym z działań kampanii promocyjnej „Lubię Polskę”, którą POT prowadzi w Chinach, Japonii i Indiach.
To już drugie tego typu bezpośrednie spotkanie w Polsce specjalistów sektora podróży z obu krajów. Chińscy touroperatorzy mieli okazję otrzymać z pierwszej ręki oferty swoich potencjalnych polskich partnerów, zapoznać ich z własnymi oczekiwaniami, z wymaganiami klientów chińskich biur turystycznych, ale też wymienić doświadczenia, podjąć wstępne zobowiązania handlowe, przede wszystkim te podstawowe, polegające na umieszczeniu polskich produktów turystycznych w katalogach firm specjalizujących się w organizacji wyjazdów chińskich turystów do Europy. Jedną z polecanych przez polską stronę dziedzin były usługi polskich uzdrowisk, ośrodków Weellness i Spa, gwarantujące wysoką jakość zabiegów medycznych i odnowy biologicznej oraz nowoczesny standard wyposażenia specjalistycznych gabinetów, bazy hotelowej i wypoczynkowej. Po raz pierwszy warsztaty wypełnione praktyczną treścią POT zorganizowała dla przedstawicieli branży turystycznej obu krajów w trakcie ubiegłorocznych jesiennych targów TT Warsaw. Podobnie jak przed rokiem, tak i teraz uczestnicy podkreślali z zadowoleniem ich organizacyjną pragmatykę. Warsztatom towarzyszyły podróże studyjne, które wiodły wybranymi trasami Gdańska, Warszawy, Torunia, Malborka i Sopotu. Kolejne warsztaty zaplanowano jesienią w kraju Wielkiego Smoka - w Pekinie, Kantonie i Szanghaju. - Dwustronne spotkania przedstawicieli polskiej i chińskiej branży turystycznej należą do najistotniejszych działań. Docenianych, skutecznych i efektywnych. Ułatwiają nawiązywanie kontaktów handlowych. Polska była dotąd dość słabo znana chińskim touroperatorom. Widzimy, z jakim zaskoczeniem chłoną przekazywaną im wiedzę. Nie kryją zdziwienia, że nasz kraj ma do zaoferowania tak wiele atrakcji, daje tak szerokie możliwości tworzenia ciekawych programów pobytowych – mówi Barbara Tutak, wicedyrektor Departamentu Planowania Marketingowego.
Turysta z Państwa Środka wydaje trzy razy więcej
Dzień wcześniej, podczas obrad I Forum Regionalnego Polska - Chiny, Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej przedstawił potencjał turystyczny Polski, a także główne założenia kampanii realizowanej przez POT na rynku chińskim. Meritum tych działań doskonale oddaje atmosferę gdańskich obrad. Goście z Chin zostali wprost zasypani atrakcyjnymi materiałami i informacjami. W Państwie Środka narasta moda na zwiedzanie Europy. Polska ma szansę wiele na tym trendzie zyskać, dzięki przedsięwzięciom promocyjnym, jakie realizują Polska Organizacja Turystyczna oraz Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Pekinie. O przyciągniecie zainteresowania chińskich podróżnych zabiegają turystyczne potęgi. Warto brać z nich przykład. Jednym z nich mogą być sukcesy promocyjne Brytyjskiej Narodowej Organizacji Turystycznej VistBritain na rynkach wschodzących. Przyniosły nadspodziewane rezultaty. - W 2012 roku Wielką Brytanię odwiedziła rekordowa liczba 179 tys. turystów z Chin (wzrost o 20 proc. w porównaniu z 2011 r.), którzy wydali tu 300 mln funtów (wzrost o 25 proc.). Oznacza to, że turysta z Chin wydał średnio 1676 funtów podczas jednej wizyty, prawie trzy razy więcej niż inni goście - podsumowuje Joanna Paulina Sosnowska z Visit Britain. Według badań (International Passenger Survey) przeprowadzonych przez Krajowe Biuro Statystyczne (Office for National Statistics), w 2012 r. znacząco wzrosła liczba turystów z Chin w Wielkiej Brytanii.
- Liczba turystów chińskich, wyjeżdżających ze swego kraju za granicę, jest oszałamiająca - stwierdza Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, prezes zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Cieszymy się że Polska, w tym Pomorze, są atrakcyjne dla mieszkańców tej części Azji. Widać to było podczas panelu dyskusyjnego branży turystycznej, zorganizowanego w ramach I Forum Regionalnego Polska - Chiny w Gdańsku. Od razu dochodziło do konkretnych ustaleń, w ramach kontaktów B2B. Mamy nadzieję, że to przełoży się na konkretne efekty. Zadowoleni jesteśmy, że Polska Organizacja Turystyczna prowadzi wielką kampanię promocyjną naszego kraju w Chinach. Chińska Republika Ludowa to wielkie państwo i dlatego przeprowadzane tam wszelkie przedsięwzięcia promocyjne, muszą być realizowane na wielką skalę. Trzeba bowiem dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Podczas Forum w Gdańsku, panelu zorganizowaliśmy dla ponad 20 touroperatorów chińskich zwiedzanie Trójmiasta. Jesteśmy w stałym kontakcie z panem Berbeciem w Pekinie. Zamierzamy dalej ściśle współpracować z Polską Organizacją Turystyczną, bo chiński rynek jest ogromny. Ważne, by goście z Chin do nas przyjechali. Ważne, by chcieli do nas wracać. Musimy się o to zatroszczyć. To jednocześnie kraj, z którego za granicę wyjeżdża najwięcej turystów. Bo jest najliczniej zamieszkały. Ale też dzięki temu, intensywna działalność zachęcająca może dać największe efekty. Warto więc, by nie tylko kraj, ale również polskie regiony działały na tym polu.
- poprzednia
- następna »»