Łódź i Region Łódzki na ITB postawiły na nowoczesność

„Udało się nam zatrzymać zwiedzających na naszym stoisku”

Na łódzkim stoisku. Prezydent Lech Wałęsa, marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, prezes ROTWŁ Sylwester Pawłowski

Stoisko Łodzi i Regionu Łódzkiego cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających tegoroczną edycję berlińskich targów ITB. Całość wystąpienia Łodzi i Regionu Łódzkiego koordynowała Regionalna Organizacja Województwa Łódzkiego, ale o atrakcjach miasta i okolic mówili również przedstawiciele lokalnych instytucji i firm turystycznych.

- To była wyjątkowa edycja. Polska profesjonalnie przygotowała swoje wystąpienie w Berlinie. Wszędzie widoczne były polskie elementy, poczynając od flag z logo POT przed halą ICC, przez banery, plakaty ze stworkami z kampanii promocyjnej Polski oraz punkty informacji na hali ICC i hostessy w  biało-czerwonych strojach. Mobilizacja była ogromna, wszystkie regionalne organizacje turystyczne stanęły na wysokości zadania i wspólnymi siłami przedstawiliśmy Polskę jako kraj zróżnicowany, z niezwykle bogatą ofertą dla każdego turysty - mówi Agnieszka Koralewska z Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego. I dodaje: - Bardzo dobre oceny zebrały filmy promocyjne, przygotowane przez Platige Image. Graficy zaprezentowali zupełnie nowe spojrzenie na klipy dedykowane turystyce. Podczas gali otwarcia gościom bardzo spodobał się występ tancerzy grupy Volt. Nie był to tradycyjny pokaz, ale niezwykła inscenizacja, dla której tłem był film zrealizowany w technice 3D. Od wielu osób słyszałam później, że widowisko zrobiło na wszystkich duże wrażenie.

Wiodąca rola laureata  Złotego Certyfikatu POT

Łódzkie stoisko wyróżniało się podświetlanym, wielkoformatowym zdjęciem Manufaktury. -To nie przypadek. Promowaliśmy Manufakturę jako zdobywcę Złotego Certyfikatu  POT na Najlepszy Produkt Turystyczny 2010 roku. Firma Apsys we współpracy z ROTWŁ przygotowała też przewodnik po Manufakturze w języku niemieckim, który zostanie także wydany w języku polskim oraz angielskim - informuje Agnieszka Koralewska. Ponadto, na łódzkim stoisku można było otrzymać foldery i informacje o ul. Piotrkowskiej oraz o szlakach kulturowych. Region natomiast promował Szlak Konny im. mjr Henryka Dobrzańskiego „Hubala”, a także szlaki rowerowe i kajakowe.

- Chcieliśmy, aby Łódź i Region Łódzki kojarzyły się z szerokim wachlarzem możliwości spędzenia wolnego czasu, czy to z rodziną, czy z przyjaciółmi, czy też w pojedynkę i wierzę, że to się udało. Może do nas przyjechać zarówno młody człowiek zainteresowany kulturą, jak i rodzina chcąca aktywnie wypocząć na łonie przyrody - wyjaśnia Agnieszka Koralewska.

Dlatego ROTWŁ zaprosiła do współpracy przy zorganizowaniu wspólnego stoiska Urząd Marszałkowski w Łodzi, Urząd Miasta Łodzi, przedstawicieli Szlaku Konnego im. mjr Henryka Dobrzańskiego „Hubala”, Centralnego Łuku Turystycznego, Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, Łowicza, a także reprezentantów ważnych dla regionu ośrodków turystycznych: SOLPARKU w Kleszczowie i Sulejów Podklasztorze. Współpraca tak wielu instytucji i firm umożliwiła prezentację bogatej oferty turystycznej Łodzi i Regionu Łódzkiego.

“Move your imagination”  uosabia Łódź

Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się na naszym stoisku interaktywna gra „Łódzki Biznes”, przygotowana przez firmę MobileMS. Gra, wzorowana na znanej na całym świecie grze Monopoly polegała na przejściu przez interaktywną planszę, na której znajdowały się specjalnie oznaczone pola, przedstawiające atrakcje turystyczne Łodzi . Bez obaw, nie były to żadne kary, a wręcz przeciwnie - przygotowane przez ekspertów krótkie informacje o ważnych wydarzeniach, które odbywają się w Łodzi. Gdy gracz trafił na takie pole, informacja wyświetlała się na specjalnym ekranie, a prowadzący grę w interesujący sposób opowiadał o danych atrakcjach. Do wizyty w Łodzi zachęcał również wirtualny prezenter. Interaktywna, oparta na nowoczesnej technologii gra okazała się sporym sukcesem.

- Chcieliśmy nawiązać za jej pomocą do hasła przewodniego udziału Polski na ITB, czyli „Move your imagination”. Poza tym zastanawialiśmy się, jak zwrócić uwagę tysięcy gości właśnie na nasze stoisko. Pamiętajmy, że ITB to ogromne przedsięwzięcie, zwiedzający mają naprawdę trudne zadanie, jeśli chcą zobaczyć wszystko. Często przechodzą bez zatrzymania, a my mieliśmy zadanie, by właśnie przy naszym stoisku stanęli choćby na chwilę. I to nam się udało - cieszy się Agnieszka Koralewska.

Kolejnym sukcesem promocyjnym okazały się ekologiczne torby, przygotowane przez Urząd Marszałkowski. - Szybko okazało się, że goście targów je pokochali! Były poręczne i pakowne, w sam raz na liczne materiały zbierane w trakcie zwiedzania kolejnych hal. W ekspresowym tempie rozdaliśmy aż 8 tysięcy toreb, a później co chwila „migała” nam gdzieś przed oczami torba z logo województwa łódzkiego. Podobnym zainteresowaniem cieszyły się wszystkie prezentowane na naszym stoisku materiały promocyjne, które rozdaliśmy niemalże do ostatniego egzemplarza - podsumowuje przedstawicielka ROTWŁ.

Agnieszka Danowska

 

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit