Sympatyczna para Szwedów cieszy się weekendem w Warszawie

Cieszy się podwójnie. Wizyta w stolicy i wypełniony wieloma atrakcjami program pobytu, to wygrana w konkursie. Frajdy dodaje możliwość dzielenia się przeżyciami z przyjaciółmi i rzeszą przypadkowych znajomych. Nietuzinkowo. W profesjonalnej formie, przed kamerą, za którą nie stoją amatorzy, lecz zespół specjalistów. Wideoklip nosi tytuł „Enjoy Winter in Warsaw”, jest elementem kampanii prowadzonej w Szwecji przez Warszawską Organizacje Turystyczną we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie.

Projekt ma na celu budowanie wizerunku Warszawy, jako destynacji turystycznej i został zainicjowany w 2015 roku przez przedstawicieli warszawskich hoteli. Film stanowi podsumowanie zimowej kampanii Warsaw City Break prowadzonej w Szwecji i jest rodzajem relacji z wizyty zwycięzców świątecznego konkursu „Wygraj weekend w Warszawie”, przeprowadzonego pod koniec ubiegłego roku na rynku szwedzkim.

Pytania konkursowe zamieszczone zostały na dedykowanej podstronie POT www.polen.travel/sv w połączeniu z prezentacją turystycznych miejsc wartych odwiedzenia w Warszawie. Jak mówi Małgorzata Hudyma, dyrektorka Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie, zgodnie z obowiązującymi w Szwecji regułami przeprowadzania konkursów, jedno z pytań musi mieć charakter opisowy, by uniknąć wyboru zwycięzcy drogą losową – wówczas byłaby to loteria, akcja musiałaby być zarejestrowana w tutejszym Inspektoracie do spraw Loterii, a nagrody opodatkowane. Pytanie, którego odpowiedź miała charakter opisowy dotyczyło wyobrażeń, jakie ma o Warszawie uczestnik konkursu. Pozostałe wymagały namysłu i wyboru prawidłowej odpowiedzi spośród zaproponowanych. Przykładowe pytanie. Który z budynków Warszawy jest najwyższy? Wybór. Warszawskie Centrum Finansowe, Pałac Kultury i Warsaw Trade Tower. Z prawidłową odpowiedzią miałby kłopot niejeden warszawiak, ale jak to w zabawie konkursowej, twórcom pytań chodziło o zachęcenie do poszerzenia ogólnej wiedzy. Potrzebne informacje można było wyłowić w trakcie lektury tekstów opisujących atrakcje turystyczne stolicy. Już samo ich poznanie podnosiło motywację do udziału w grze. Nie mówiąc o głównej wygranej, bezpłatnym weekendzie w Warszawie. Nagrody ufundowali członkowie Warszawskiej Organizacji Turystycznej – hotele Bristol, Sofitel i Intercontinental oraz touroperatorzy Adventure Warsaw, Eat Warsaw i Warsaw Pass, przelot w obie strony polskimi liniami lotniczymi zapewniła Polska Organizacja Turystyczna. I nagrody, i marka fundatorów, to zbyt mało, aby w dostateczny sposób spopularyzować konkurs. Spodziewany efekt wysokiej frekwencji przyniosły tematyczne newslettery i akcja zamieszczanych postów na Facebooku, poszerzających tematykę konkursu o atrakcje czekające na turystów odwiedzających Warszawę w okresie przed Bożym Narodzeniem, autorzy newslettera wymieniali między innymi formy turystyki aktywnej, przytaczali możliwości promocyjnych cenowo zakupów świątecznych, rozwijali ofertę stołecznych muzeów, przybliżali menu restauracyjne przedświątecznych dań, i tak dalej. Uzupełnieniem były reklamy w przeglądarkach internetowych i magazynie pokładowym linii lotniczych SAS. Kampania promocyjna Warszawskiej Organizacji Turystycznej i Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie objęła zasięgiem 600 tys. odbiorców, odnotowane odsłony internetowe osiągnęły liczbę ponad 3 milionów.

Pracownicy Zagranicznego Ośrodka POT w Sztokholmie pozostali w kontakcie ze zwycięzcami konkursu. Materiały promocyjne, które powstały z ich udziałem, będą wykorzystane w okresie przedświątecznym pod koniec tego roku, zapewnia Małgorzata Hudyma.

Koncepcję i realizację filmu przygotował zespół Poland Concept, członek WOT. Wideoklip można obejrzeć klikając Tutaj.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit