Akcja promocyjna na targach GTT

Sukces jak malowany

Działania ambientowe w specjalnie obrandowanym autokarze były miłą odmianą pośród typowych stanowisk targowych

Jubileuszowa 15. edycja Gdańskich Targów Turystycznych GTT. Rojno i gwarno, bo to tradycyjnie największe spotkanie branży u progu sezonu turystycznego i doskonała okazja dla najlepszych wystawców z kraju i zagranicy, aby przedstawić swoje propozycje na lato mieszkańcom Trójmiasta, Pomorza i północnej Polski. Wśród stoisk i zwiedzających pojawił się wyraźnie zauważalny, specjalny autokar  Polskiej Organizacji Turystycznej.

Autokar dostosowano do przeprowadzenia akcji promocyjnej, którą w języku marketingu zwie się ambientem. Chodzi tu o działania niestandardowe, zrealizowane w tym przypadku w kontekście targów, z wykorzystaniem  nośnika, na jaki wybrano środek komunikacji. W akcję zaangażowali się pracownicy POT, Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE, Gdańskiej Organizacji Turystycznej, przedstawiciele Agencji Rozwoju Gdyni, a także grupa studentów z Europejskiej Szkoły Wyższej w Sopocie. Okazała się dużym promocyjnym sukcesem.

Na pokładzie autokaru zorganizowano wiele konkursów, m.in. o tematyce Euro 2012, z ciekawymi nagrodami. Targowi goście mogli doświadczyć na własnej skórze barwnego dotyku kociewskiego kwiecistego haftu w postaci zmywalnego artystycznego tatuażu o folkowych korzeniach. Wśród prezentów znalazły się  koszulki z lokalnym nadrukiem i słodkie pamiątki - łakocie z Kociewia. W sobotnie popołudnie udało się także zorganizować „głośną” (z wykorzystaniem megafonu) akcję happeningową, dzięki której przyłączyła się do akcji duża grupa mieszkańców i turystów z Gdańska.

Targowi goście mogli doświadczyć na własnej skórze barwnego dotyku kociewskiego kwiecistego haftuW niedzielę taką samą szansę mieli mieszkańcy Gdyni, którzy chętnie podróżowali przez swoje miasto odnajdując dotychczas im nieznane szlaki turystyczne. Większość z nich dotarła w swej wędrówce na teren GTT,  dzięki czemu mogli się zapoznać z turystyczną ofertą Polski.

Ambientowy pomysł okazał się miłą odmianą pośród typowych stanowisk targowych, dzięki czemu został zauważony przez bardzo wielu odwiedzających. A o to przecież w każdym działaniu promocyjnym i reklamowym chodzi.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit