Rekomendacje, porady, pomoc w sytuacjach kryzysowych

1.-Rekonedacje-porady

Co turysta ceni w podróży? Przede wszystkim bezpieczeństwo i właściwą informację. Gdy cudzoziemcowi przebywającemu w naszym kraju zdarzy się wpaść w tarapaty lub po prostu poczuje potrzebę zasięgnięcia języka, może być pewien, że nie zostanie bez pomocy. Wystarczy, gdy skontaktuje się z konsultantami „Telefonu bezpieczeństwa" i zintegrowanej z nim „Infolinii turystycznej" Polskiej Organizacji Turystycznej pod jednym z numerów, (48) 608 599 999; (48) 22 278 77 77; (48) 801 888 844 lub wyśle e-mail.

Telefon bezpieczeństwa jest do ich dyspozycji codziennie. Od 1 czerwca do 30 września - w okresie szczytu wakacyjnego - w godzinach od 8.00 do 20.00. W pozostałe miesiące, od 1 października do 31 maja, w godzinach 8.00-18.00 (poza świętami ustawowo wolnymi od pracy). Infolinię obsługują konsultanci w językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. Turyści, którzy pewniej czują się komunikując w formie pisemnej, mogą kierować maile pod adres cc@pot.gov.pl. Korespondencja nadchodzi z krajów całego świata. Turyści pytają o możliwości spędzania czasu wolnego, atrakcje, imprezy, słowem – o wszystko. Przez cały czas funkcjonowania infolinii zgłoszenia są przyjmowane w ścisłej współpracy z Komendą Główną Policji, co w nagłych przypadkach znacznie przyspiesza podejmowanie interwencji. Operatorzy infolinii POT doradzają w sytuacjach wymagających interwencji służb publicznych lub, stosownie do potrzeb, kontaktują poszkodowanych z kompetentnymi instytucjami, między innymi z dyżurnymi jednostek policji na terenie całego kraju. Każda telefonująca osoba otrzymuje profesjonalną i pełną informację o służbach ratunkowych, numerach telefonów alarmowych oraz porady, jak zachować się w czasie kolizji lub wypadku drogowego, jak postąpić w przypadku, kiedy stanie się ofiarą przestępstwa czy zdarzenia losowego zagrażającego jej, innym osobom lub mieniu.

Warszawa i 24 biura regionalne

O tej przydatnej usłudze turyści dowiadują się z materiałów informujących o funkcjonowaniu infolinii w formie ulotki i plakatu, dystrybuowanych za granicą za pośrednictwem Zagranicznych Ośrodków POT, konsulatów i ambasad Rzeczypospolitej Polskiej, organizacji międzynarodowych i branży turystycznej, w ośrodkach dla cudzoziemców na terytorium Polski, za pomocą ulotek informacyjnych rozdawanych w punktach granicznych, a także wygodnych wizytówek, które mieszczą się w kieszeni i portfelu. Numery telefonów Infolinii i Telefonu Bezpieczeństwa widnieją na Narodowym Portalu Turystycznym (www.polska.travel). Zresztą umieszczono je i w innych miejscach, na przykład w dedykowanej dla kierowców aplikacji Polskiego Związku Motorowego – Asystent Kierowcy.
Zintegrowana z Telefonem Bezpieczeństwa Infolinia Turystyczna Polskiej Organizacji Turystycznej to inicjatywa realizowana na mocy porozumienia Polskiej Organizacji Turystycznej, Ministerstwa Sportu i Turystyki, Komendy Głównej Policji i Urzędu ds. Cudzoziemców. Infolinia Turystyczna, często nazywana również Contact Center, działa w oparciu o centralę w Warszawie oraz 24 biura w regionach (docelowo ma być ich 26). Dzwoniąc na numer +48 22 278 77 77 lub +48 801 888 844 można się połączyć zarówno z Konsultantem Polskiego Systemu Informacji Turystycznej w siedzibie POT w Warszawie, jak i jednym z kilkudziesięciu informatorów pracujących w punktach i centrach informacji turystycznej w całej Polsce.

2-telefon-bezpieczenstwaDo projektu przystąpiły: Tarnowskie Centrum Informacji; Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, infolinię obsługuje Centrum Informacji Turystycznej w Kielcach; Malbork Welcome Center; Miasto Piotrków Trybunalski, infolinię obsługuje CIT Piotrków Trybunalski; Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku; Warmińsko-Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna, infolinię obsługuje CIT w Olsztynie; Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna, , infolinię obsługuje CIT w Gorzowie Wlkp.; Ośrodek Informacji Turystycznej w Toruniu; Włocławskie Centrum Organizacji Pozarządowej i Informacji Turystycznej; Mrągowskie Centrum Kultury i Turystyki; Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna, infolinię obsługuje CIT w Białymstoku; Wydawnictwo Miejskie w Poznaniu, infolinię obsługuje Centrum Informacji Miejskiej Poznań Ławica; Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej; Dolnośląska Regionalna Organizacja Turystyczna, infolinię obsługują CIT w Wrocławiu i Jeleniej Górze; Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna, infolinię obsługuje Punkt Informacji Turystycznej w Rzeszowie; Bielsko-Bialski OSiR, infolinię obsługuje Miejskie Centrum Informacji Turystycznej w Bielsku-Białej; Lokalna Organizacja Turystyczna Marina w Koninie, infolinię obsługuje Centrum Informacji Turystycznej w Koninie; Krakowskie Biuro Festiwalowe, infolinię obsługuje Centrum Informacji Turystycznej Pawilon Wyspiańskiego; Bialskie Centrum Kultury, infolinię obsługuje CIT Biała Podlaska; Zamojskie Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej; Gmina Nowy Tomyśl, infolinię obsługuje Gminny Ośrodek Informacji w Nowym Tomyślu; Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego, infolinię obsługuje Regionalne Centrum Informacji Turystycznej w Koszalinie; Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie.

Element systemu bezpieczeństwa w obrębie granic UE

Telefon bezpieczeństwa uruchamiany jest w Polsce w okresie sezonu wakacyjnego od 2002 roku. Kilkuletnie doświadczenia pokazują, że infolinia z powodzeniem spełnia swoje zadania służąc pomocą zarówno turystom zagranicznym, obcokrajowcom studiującym lub pracującym w Polsce, jak i mieszkańcom naszego kraju, którzy znaleźli się w sytuacji wymagającej interwencji ze strony policji. W okresie wzmożonego ruchu turystycznego stanowi również wsparcie dla terenowych jednostek policji, między innymi w sytuacjach konieczności kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu na barierę językową dialog jest utrudniony. Wspólne przedsięwzięcie Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Komendy Głównej Policji i Urzędu do Spraw Cudzoziemców stanowi element systemu bezpieczeństwa w obrębie granic Unii Europejskiej, sprzyja zarazem właściwemu kształtowaniu wizerunku naszego kraju jako bezpiecznego i przyjaznego turystom.

Infolinia powstała w ramach projektu finansowego ze środków europejskich w ramach PO Innowacyjna Gospodarka, działanie 6.3, komponent B.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit