Lubuskie Perły Turystyczne 2009

Pretendenci do Certyfikatu POT

>" class="jcepopup" target="_blank" href="/images/stories/aktualnosci/img_5251.jpg">>" alt="Statuetki wręczono podczas gali połączonej z konferencją regionalną...Więcej>>" src="/images/stories/aktualnosci/thumb/img_5251_thumb325x254.jpg" height="156" width="325" />

Woodstock Jurka Owsiaka okazał się najlepszy… i w tym roku ubiegał się o Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej - tak zadecydowała drogą głosowania Lubuska Kapituła.

Do konkursu ubiegających się o Najlepszy Produkt Turystyczny „Lubuską Perłę Turystyczną” wpłynęło trzynaście zgłoszeń. Do Złotego Certyfikat - dwa zgłoszenia. Konkurs wyłonienia najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych, ma na celu ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie owych produktów.
W drodze głosowania jawnego Kapituła w składzie: Jadwiga Błoch, prezes LOTUR, Kochaj Lubuskie; Józef Kruczkowski, starosta Gorzowski, przedstawiciel LOTUR; Ryszard Oleszkiewicz, wójt Gminy Łagów, LOTUR; Waldemar Sługocki i Sylwia Wojtasik z Urzędu Marszałkowskiego, LOTUR; Jolanta Kramer z TV ODRA; Agata Sendecka z TVP Gorzów Wlkp.; Marta Świątkowska z Gazety Lubuskiej; Tomasz Biela z Radia PLUS i Jacek Włodarski z Przeglądu Lubuskiego - spośród 13 zgłoszeń na Najlepszy Produkt Turystyczny „Lubuską Perłą Turystyczną” przyznała dwóm produktom: „MRU Podziemne Trasy Turystyczne” oraz „Zlot Miłośników Fortyfikacji”: Oba zdobyły identyczną liczbę punktów i ubiegały się o Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej.

Certyfikaty przyznane najlepszym produktom turystycznym w wyniku konkursu, staną się paszportem otwierającym dostęp do wielokierunkowych działań promocyjnych i marketingowych prowadzonych w kraju i za granicą.
Statuetki wręczono podczas gali połączonej z konferencją regionalną, która odbyła się 17 września 2009 roku w gmachu Rektoratu Uniwersytetu Zielonogórskiego pn. „Współpraca w zakresie rozwoju i promocji polskiej turystyki” . W takcie konferencji uczestnicy zapoznali się „Marketingową Strategią Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015” przedstawioną przez wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Elżbietę Wąsowicz-Zaborek, oraz z „Kierunkami rozwoju turystyki do 2015” omówionymi przez dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki Marię Napiórkowską.
W trakcie konferencji nastąpiło podpisanie pomiędzy LOTUR a POT Listu Intencyjnego, w którym strony zobowiązały się m.in. do prowadzenia spójnej i skutecznej promocji potencjału turystycznego Polski. Następnie uroczyście podsumowano konkurs „Na Najlepszy Produkt Turystyczny”, który zakończył się wręczeniem statuetek, certyfikatów i wyróżnień dla wszystkich jego uczestników. Punktem kulminacyjnym było uhonorowanie Złotą Perłą „Przystanku Woodstock” w Kostrzynie nad Odrą.

Statuetki i certyfikaty „Lubuska Perła Turystyczna” otrzymali:
1. MRU Podziemne Trasy Turystyczne – Międzyrzecz,
2. Zlot Miłośników Fortyfikacji - Lubrza,
które jednocześnie zostały nominowane do Certyfikatów POT.
Statuetki wraz z certyfikatami otrzymali również:
1. Międzynarodowy Zjazd Cyklistów – Sulęcin,
2. Europejskie Ogrody Sztuki –Zielona Góra.

Podczas uroczystej gali wręczono również certyfikaty „Perły w Koronie 2009” laureatom I edycji plebiscytu portalu naszemiasto.pl i Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej „LOTUR” na dziesięć najbardziej niezwykłych budowli i pereł architektury województwa lubuskiego, wśród nagrodzonych znalazły się między innymi Zamek w Kożuchowie, Park Mużakowski w Łęknicy, Zespół Pałacowy w Mierzęcinie, Ratusz i Rynek w Zielonej Górze.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit