Dolny Śląsk od dawna oczekiwał takiej inicjatywy
Poszły wici o Telefonie Bezpieczeństwa

- 1 czerwca ruszył po raz kolejny Telefon Bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych, który od tego roku jest w pełni zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej – informuje wszem i wobec turystów przybywających w Karkonosze i do Kotliny Jeleniogórskiej Barbara Różycka-Jaskólska, szefowa Centrum Informacji Turystycznej i Kulturalnej w Jeleniej Górze.
Infolinia objęła cały kraj, postanowiono, że musi być czynna codziennie (wyłączając święta państwowe) w godzinach 8.00-18.00, a od 1 czerwca do 30 września – w godzinach 8.00-20.00. Telefon stacjonarny: 48 22/ 278 77 77, komórkowy: 48 608 599 999, natomiast za pośrednictwem serwisu: skype: cc.poland.travel, a e-maila: cc@pot.gov.pl
Infolinia zapewnia informację turystyczną i pomoc w nagłych wypadkach związanych np. z zaginięciem dokumentów, koniecznością znalezienia placówek medycznych i pomocy drogowej. Przez cały rok informację można uzyskać w językach: polskim, angielskim i niemieckim, a w okresie od 1 czerwca do 30 września – także w rosyjskim. Opłata za połączenie – zgodna w cennikiem operatora telefonu.
Telefon Bezpieczeństwa to wspólna inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej, Ministerstwa Sportu i Turystyki, Komendy Głównej Policji oraz Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Realizowana jest od 2002 r. Komenda Główna Policji zapowiedziała, że zapewni możliwość korzystania przez osoby obsługujące Telefon Bezpieczeństwa z wewnętrznego numeru telefonu z centrali telefonicznej Komendy Głównej Policji, w celu bezpośredniej komunikacji z właściwymi jednostkami policji oraz Urzędu do Spraw Cudzoziemców.
- Z naszych badań wynika, że 45 procent turystów zagranicznych uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich bardzo ważne przy planowaniu wyjazdu do innego kraju, a 42 procent stwierdziło, że raczej ważne. Zaledwie 4 procent przyznało, że nie bierze tego elementu pod uwagę – mówi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Dodaje, że nie chodzi tu tylko o bezpośrednie zagrożenie życia czy zdrowia, ale także o poczucie bezpieczeństwa wynikające z pewności, że w przypadku kłopotów ze zdrowiem, zaginięcia dokumentów, kradzieży i tym podobnych zdarzeń turysta uzyska natychmiastową pomoc lub zostanie pokierowany do odpowiednich służb.
Dzięki temu, że Telefon Bezpieczeństwa został w tym roku przyłączony do Polskiego Systemu Informacji Turystycznej, turysta będzie mógł uzyskać szybką informację także o najbliższych atrakcjach turystycznych. Zcentralizowana baza danych – Repozytorium Informacji Turystycznej oparte jest na ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi i ich systemami. Łącznie w bazie danych jest 41 tysięcy obiektów, a docelowo znajdzie się 70 tysięcy.
Na Dolnym Śląsku, który jest nie tylko regionem tranzytowych, ale i celem pobytu docelowego ogromnej liczby turystów zagranicznych, tego typu inicjatywa od dawna była oczekiwana.
Marek Perzyński