43. Międzynarodowe Targi Turystyczne CMT/ Stuttgart, 15-23 stycznia 2011

Polska wśród ulubionych destynacji urlopowych Niemców

Międzynarodowe Targi Turystyczne Caravan, Motors & Tourism (CMT) w Stuttgarcie, największe tego typu po berlińskich ITB targi w Europie, zgromadziły w ciągu dziewięciu styczniowych dni na powierzchni ponad 108 tys. m2 – około 2 tys. wystawców z 95 krajów, a liczba odwiedzających wyniosła rekordowo ponad 220 tysięcy osób.

Przebieg tej imprezy, postrzeganej jako barometr dla niemieckiej branży turystycznej,  potwierdził prognozy, iż Niemcy są nadal mocno zainteresowani podróżami urlopowymi, a rok 2011 może okazać się pod tym względem przełomowym, jeśli nie rekordowym. Ponad 220 tys. odwiedzających poszukiwało celu swojego tegorocznego urlopu i oczekiwało kompetentnych, szczegółowych informacji na ten temat. Według statystyk organizatorów imprezy, zwiedzający przyjechali nie tylko z kraju związkowego Badenii Wirtembergii, którego Stuttgart jest stolicą. Co czwarty gość przybył z miejscowości odległych o ponad 100 km, przede wszystkim z Bawarii, Hesji i Nadrenii-Palatynatu.

Zorganizowane przez berliński POIT, cieszące się jak co roku ogromnym zainteresowaniem publiczności Polskie Stoisko Narodowe, zlokalizowane było w hali nr 4 i zajmowało powierzchnię około 70 m2. Stoisko miało nową aranżację z hasłem promocyjnym „Move your imagination” - wyróżniało się biało czerwoną kolorystyką i efektownymi elementami dekoracyjnymi. Podstawą wystroju były fotogramy przedstawiające najciekawsze obiekty turystyczne regionu Wielkopolski, Warmii i Mazur, województwa dolnośląskiego.

Polską ofertę na targi prezentowało 6 podmiotów: Dolnośląska Organizacja Turystyczna, Warmińsko-Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna i Wielkopolska Organizacja Turystyczna, a także Hotel Koch z Kętrzyna, Zespół Sanatoryjno-Wczasowy „Arka-Mega” z Kołobrzegu oraz firma „Pol-Arts” z Poznania.Województwo Wielkopolskie było promowane po raz trzeci na targach turystycznych w Stuttgarcie. Prezentowano ofertę produktów turystycznych regionu, w tym turystyki aktywnej, kulturowej, kolejowej, szlaków na obszarach chronionych, szlaków rowerowych, największych atrakcji Wielkopolski oraz ofertę Gminy Piła oraz  Miasta Kalisza, Wolsztyna i pakiet biznesowy Biura Marpoltravel / fot.: Archiwum Biura WOT

Niemcy są dla polskiej turystyki najważniejszym rynkiem zagranicznym. Według szacunków Instytutu Turystyki do Polski przyjeżdża rocznie ok. 5 mln turystów niemieckich, co stanowi ponad 35 proc. wszystkich turystów zagranicznych odwiedzających nasz kraj. Z kolei dane  zawarte w jednym z najważniejszych badań niemieckiego rynku turystycznego, przeprowadzanym corocznie przez Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V. (F.U.R), dowodzą, że Polska już od kilku lat znajduje się w grupie dziesięciu najbardziej ulubionych zagranicznych destynacji urlopowych Niemców, zajmując w niej 8. miejsce między takimi potentatami jak Hiszpania, Włochy, Austria, Francja i Grecja. Ta ósma pozycja dotyczy tylko głównego wyjazdu wakacyjnego.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit