POIT Amsterdam
Polska turystyka w światowych mediach społecznościowych

Popularni holenderscy blogerzy podróżnicy Adriaan ter Braack, Monique Rubin oraz Jocelina Paxia o Fortes dzielili się swoimi wrażeniami z podróży do Polski. Tym razem nie na blogu, lecz w trakcie grudniowej konferencji w trzynastowiecznych murach zamku mieszczącego prestiżową holenderską uczelnię Nyenrode University, kształcącą kadry dla biznesu i administracji.
Obok trójki znanych blogerów w konferencji uczestniczyło ponad pięćdziesięciu autorów poczytnych blogów i dziennikarzy najważniejszych gazet ukazujących się w Holandii, w tym między innymi De Telegraaf i De Volkskrant. Organizatorami spotkania, któremu nadano tytuł „Move Your Imagination. Perspectives on Travel Blogging and Social Media Marketing” był ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie we współpracy z Nyenrode University, PLL LOT oraz iAmbasador, teamem międzynarodowych blogerów, którzy poza pasją zwiedzania i dzielenia się swoimi wrażeniami z czytelnikami sieci, mają osiągnięcia w wielu zawodach, takich jak bankowość, medycyna, prawo, marketing, public relations, dziennikarstwo. Spotkanie moderowali dyrektor ośrodka POT w Amsterdamie Andrzej Pawluszek i honorowy konsul RP Otto van Veen.
Wykład wprowadzający wygłosił profesor marketingu Uniwersytetu w Nyenrode Henry Robben, specjalizujący się w badaniach nad zagadnieniami marketingu bezpośredniego i strategicznego, zarządzania innowacjami, strategiczną symulacją obrotu pokazującą wpływ aspektów rynkowej konkurencji, kreatywności reklam i sposobu dystrybucji na efekty sprzedaży. W swojej wypowiedzi prof. Robben skupił się na metodach budowy strategii marketingowej stosowanej w mediach społecznościowych. Z kolei Marian Dragt, zajmująca się w pracy w uczelni Nyenrode analizą modeli biznesowych, wskazała na zalety zastosowania w nich, w celu budowy relacji pomiędzy ludźmi, mediów społecznościowych. Keith Jenkins, współzałożyciel bloga wszystkich blogerów Global Bloggers Network, charakteryzował rosnące oddziaływanie na wzrost zainteresowania internautów, jakie mają opisy krajów i regionów czynione przez podróżujących blogerów. Praktyczne przykłady promocji regionu poprzez media społecznościowe przytoczyła Marta Zawiła-Piłat z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej. Wrażeniami z pobytu w Polsce na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej w ramach kampanii „Poland. Come and find your story” podzielili się Adriaan ter Braack, Monique Rubin, poznający walory Wielkopolski i Krakowa, oraz Jocelina Paxia o Fortes po wizycie Łodzi.
POT jest pierwszą narodową organizacją turystyczną, którą Nyenrode University podejmował w swoich historycznych salach będąc zarazem współgospodarzem konferencji naukowej.