Polska porusza wyobraźnię

Lech Bruksela

Lech Wałęsa, były prezydent, postać symbolizująca historyczne przemiany ustrojowe w Polsce, które rozpoczęły się przed 25. laty był honorowym gościem spektaklu „Polska. Move Your Imagination" opowiadającym o tym, jak na przestrzeni ubiegłego ćwierć wieku zmieniał się wizerunek Polski i polskiej turystyki.

Zaproszenie do udziału w wieczorze, 4 listopada, w budynku Parlamentu Europejskiego, złożone przez Polską Organizację Turystyczną i europosłów Jana Olbrychta i Jarosława Wałęsę, przyjęło wielu przedstawicieli najważniejszych instytucji europejskich, placówek dyplomatycznych oraz międzynarodowych mediów. Wśród gości obecni byli między innymi nowa komisarz UE do spraw rynku wewnętrznego i usług, przemysłu, przedsiębiorczości oraz małych i średnich przedsiębiorstw Elżbieta Bieńkowska i były przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, eurodeputowany prof. Jerzy Buzek, a także prof. Dariusz Rosati, Adam Szejnfeld, Danuta Hubner i Barbara Kudrycka.

25 lat polskiej transformacji ustrojowej i 10 lat naszego kraju w Unii Europejskiej. Prezydent Lech Wałęsa, historyczna postać polskich przemian i jego syn Jarosław, reprezentujący Polskę w europarlamencie. Idee wolności i symbolika przemian w wymiarze ponadpokoleniowym. Współpraca gospodarcza unijnych państw i środki z wspólnotowego budżetu dające impuls rozwojowi polskiej gospodarki i wielu obszarów życia polskiego społeczeństwa. Te treści twórcy spektaklu przekazywali obecnym prowadząc widzów przez najważniejsze wydarzenia ubiegłego ćwierć wieku, wykorzystując najnowsze technologie podnoszące niezwykle efektownie wymowę wyrazu multimedialnego i scenicznego. Wrażenie robił ekran mgłowy  skonstruowany przez studentów Politechniki Warszawskiej, potęgujący wizualne odczucie ruchu przesuwanych po nim obrazów.

- Ostatnie pięć lat to także największa i najbardziej konsekwentna promocja Polski na świecie. Polska stała się interesującą dla wielu, destynacją turystyczną. Kampanie promocyjne realizowane w ramach wsparcia unijnego dotyczą rynku europejskiego ale nie tylko. Konsekwencja w działaniu, inwestycje w nowoczesną infrastrukturę i wzrost zaufania międzynarodowych inwestorów a także turystyczna atrakcyjność kraju sprawiły, że ruch turystyczny notuje od kilku lat stabilny wzrost – powiedział podczas spotkania Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Dzięki środkom strukturalnym Polska Organizacja Turystyczna zrealizowała między innymi rozbudowane kampanie „Polska. Feel Invited", „Polska. Come and find your story" oraz wiele akcji promocyjnych, w tym umieszczenie na kadłubie rejsowego samolotu odbywającego loty do Londynu, Brukseli, Paryża i Frankfurtu przyciągającego uwagę hasła „Polska. Move Your Imagination", czy rejs po Europie żaglowca Fryderyk Chopin połączony z cyklem wydarzeń promujących Polskę i polska turystykę. Prowadzona przez pięć lat kampania Promujmy Polskę Razem, była największym przedsięwzięciem promocyjnym naszego kraju, jej wartość wyniosła ponad 200 mln złotych, 85 proc. tej kwoty pochodziło z funduszy unijnych.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit