Polska zbiera nagrody na festiwalu filmowym Golden City Gate
Oscar dla filmu “Move Your Imagination”

Wśród cennych trofeów w dorobku Kraju Partnerskiego tegorocznych ITB, na szczególne uznanie zasługuje zwycięski laur przyznany w towarzyszącym targom, prestiżowym festiwalu filmowym Golden City Gate.
10 marca o godz. 15.00 w ITB-Kino w Hali 7.2a odbyła się ceremonia wręczenia filmowych nagród. Targowego Oskara zdobył nakręcony na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej film „Move Your Imagination”.
Związane z kampanią promocyjną Polski za granicą siedem etiud filmowych „Move Your Imagination” zrealizowanych przez Metro Films, jedno z wiodących krajowych studiów filmowych, w sposób nowoczesny, kreatywny, poruszający ludzką wyobraźnię i podkreślający magnetyzm miejsca promuje Polskę jako kraj inspirujący i zachęcający do jego odkrywania. Każda z etiud ma za zadanie przybliżyć Polskę zagranicznym odbiorcom poprzez inny pryzmat. A są to słowa i emocje wiodące dla całego projektu promocji Polski: młodość, miłość, romantyzm, muzyka, kreatywność, pasja i wolność. Film wybrany został przez jurorów spośród ponad 20 krajów, które zgłosiły filmy promocyjne.
Wśród laureatów Białystok i Poznań
To nie koniec dobrej passy naszego kraju na tegorocznym międzynarodowym festiwalu filmów reklamowych i turystycznych Golden City Gate Festival w Berlinie.
Statuetkę i dyplom za drugie miejsce w konkursie filmowym w kategorii TV-Cinema-Spot zdobył spot „Wschodzący Białystok”, stworzony na potrzeby ogólnopolskiej kampanii promocyjnej miasta w 2010 roku. 30-sekundowy spot reklamowy z motywem kobiety-anioła na tle rezydencji Branickich wyprodukowała firma Papaya Films z Warszawy za 108 tys. zł. Spot zdobył drugie miejsce ex aequo z filmem z Tajlandii. To spore wyróżnienie i sukces, bo do konkursu swoje produkcje zgłaszać mogli wystawcy ze 188 państw.
Po laur sięgnął również Poznań, którego nakręcony w ubiegłym roku spot zajął drugie miejsce w kategorii Turystyka Miast. Do realizacji filmu promocyjnego zaproszono utalentowanego reżysera młodego pokolenia Xawerego Żuławskiego, autora między innymi „Wojny polsko-ruskiej”. Żuławski spędził w helikopterze ponad 50 godzin kręcąc Poznań z lotu ptaka. Efektem pracy ekipy filmowej jest ponad 3-minutowy film ukazujący miasto w ujęciu kulturalnym, biznesowym, akademickim jak również rekreacyjnym. Spot wykorzystywany jest przez miasto w trzech różnych wersjach czasowych: 30 sek., 60 sek. oraz 3 minuty.
Spot o Poznaniu został wybrany z grona ponad 60 filmów nadesłanych na konkurs z całego świata. Organizatorzy dodatkowo docenili go pokazując jako jeden z nielicznych filmów w całości podczas uroczystości wręczenia nagród.
Polska zaznacza swą obecność rok w rok
Przypomnijmy, że na festiwalu Golden City Gate w 2010 roku Polska również zdobyła dwie spektakularne nagrody. Złoty medal w kategorii Turystyka Miast otrzymał „Warsaw ECOC 2016” Agnieszki Holland i Magdy Łazarkiewicz promujący Warszawę jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. W filmie obrazom współczesnej stolicy towarzyszy muzyka Chopina w wykonaniu Stanisława Drzewieckiego. Trzecią nagrodą – brązowym medalem w kategorii Regiony odznaczono przygotowany specjalnie z okazji chopinowskiej rocznicy, na zlecenie Biura Obchodów Chopin 2010, film Jerzego Szkamruka i Piotra Sławińskiego pt. „Fryderyk 2010”.
----------
„The Golden City Gate” to festiwal odbywający się przy Targach ITB w Berlinie, otwierający prestiżowe światowe festiwale filmowe zrzeszone w Międzynarodowym Komitecie Filmów Turystycznych (CIFFT) w Wiedniu.