Convention Bureau of Poland partnerem medialnym IMEX
Oko w oko z hosted buyers

Kwiecień jest okresem gorączkowego ożywienia w elitarnej branży turystyki biznesowej.
Wiosną do Frankfurtu nad Menem zjeżdża wąski klan profesjonalnych organizatorów kongresów i konferencji, by nawiązać i odświeżyć kontakty, które mogą owocować zyskownymi kontraktami. Ale też, aby uczestniczyć w rozlicznych konferencjach - poświeconych budowie, a następnie analizie i zgłębianiu wysoce skomplikowanych teorii, na które składa się wiedza na temat organizacji służbowych spotkań i konferencji.
W czasie frankfurckich targów IMEX pachnie pieniędzmi. Statystyki pokazują, że 30 proc. światowych obrotów branży turystycznej przypada na tak zwany przemysł spotkań. Rynek niemiecki z obrotami rzędu kilkudziesięciu miliardów euro rocznie przeznaczanych na turystykę biznesową znajduje się w centrum zainteresowania firm specjalizujących się w usługach konferencyjnych.
IMEX cieszą się marką jednych z najbardziej wziętych wydarzeń targowych w sektorze MICE (Meeting Incentive Conference Events) w Europie i na świecie. Targowe stoiska rezerwuje ponad 2.5 tys. wystawców z grubo ponad setki krajów promujących i konkurujących nęcącymi propozycjami usług z katalogu meeting industry, zawierającego najbardziej wymyślne warianty podróży i służbowych spotkań hojnie finansowanych z firmowych kont. W starannie celebrowanym rytuale targowych spotkań uczestniczy ścisłe grono: znamienici hosted buyers kupujący w imieniu instytucji usługi oraz wysoce kompetentni organizatorzy wyjazdów służbowych, jak i towarzyszącego wyjazdom czasu wolnego.
IMEX organizowane są staraniem Regent Exhibitions Limited przy wsparciu German Convention Bureau oraz mera Frankfurtu. Zadebiutowały w 2003 roku zyskując sobie w krótkim czasie znaczącą renomę jako udanie zrealizowany pomysł byłych animatorów najstarszych targów turystyki biznesowej w Europie – IBTM.
Zgodnie z regułami targów biznesowych
W tegorocznej edycji, a także w roku przyszłym, rola partnera medialnego IMEX powierzona została Polskiej Organizacji Turystycznej, dokładniej zaś mówiąc utworzonemu w jej strukturach Convention Bureau of Poland, prowadzącemu działania promujące polski rynek przemysłu spotkań wspólnie z współpracującymi z POT Convention Bureaux w największych miastach w kraju.
W programie dostosowanym przez zespół Convention Bureau of Poland do specyfiki frankfurckich targów znajdą się wybrane elementy kampanii wizerunkowej. Reklamy widoczne będą na banerach w hallu głównym pomieszczeń wystawienniczych, katalogu targów, poświęconych im stronach internetowych oraz magazynie Show Daily. Skuteczność przekazu informacji promocyjnych dla międzynarodowych mediów zyska między innymi dzięki pełnieniu przez CBP funkcji gospodarza kawiarni prasowej. Korporacyjni partnerzy i klienci zainteresowani możliwościami organizacji spotkań, konferencji i imprez firmowych w Polsce podejmowani będą indywidualnie. Zgodnie z przyjętą i przestrzeganą regułą biznesową lista gości narodowego stoiska została przygotowana i potwierdzona na wiele tygodni przed datą inauguracji targów.
Olśniewajaca wdziękiem, promiennie radosna...
Intrygująco w odbiorze wypada wizualna symbolika marketingowej prezentacji polskiej oferty turystyki biznesowej. Czerpie ona z hasła Move your imagination, które zasłynęło wcześniej podczas berlińskich targów ITB zachęcając do wytężenia wyobraźni w postrzeganiu naszego kraju. W tym przypadku jest jednak skrajnie odmienna w wyrazie.
Grupkę zdumiewająco szalonych stworków o dziwacznych fizjonomiach i komicznych posturach, które przykuwały uwagę wprawiając w osłupienie berlińczyków i gości targowych - zastąpiła postać o olśniewającej urodzie. Mocno działająca na wyobraźnię, wpadająca w oko, promiennie radosna złotowłosa blondynka. Można być pewnym, że nawet najbardziej zawodowo twardzi hosted buyers zmiękną pod wpływem jej wdzięku. Jeśli tego nie uczynią, muszą się ugiąć czując respekt w jej obecności. W wariancie dla opornych skroń modelki, zdobi bowiem królewska korona. Puszczając dalej wodze wyobraźni, w sytuacji gdyby... Ale nie, w tym miejscu przerywamy, bo jak wiadomo o kobietach (nie tylko w biznesie) można rozprawiać bez końca.
Udział Convention Bureau of Poland w targach IMEX jest częścią wieloetapowych, skierowanych do sfer biznesowych przedsięwzięć wynikających z zaplanowanej przez Polską Organizację Turystyczną w perspektywie do 2012 roku kampanii promocyjnej współfinansowanej ze środków unijnych w ramach Działania 6.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 „Promowanie turystycznych walorów Polski”.