Najważniejsi w raju

Laureaci „Kluczy do Edenu” i ambasadorowie akcji

Siedmiorgu osobistościom, które w minionych latach w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju polskiego rynku kosmetycznego, SPA i wellness, wręczone zostały nagrody „Klucze do Edenu". Przyznał je magazyn Eden Spa&Wellness, który w tym roku obchodzi jubileusz 10. lat na rynku wydawniczym. Patronem nagród jest Konsorcjum Zdrowie i Uroda utworzone z inicjatywy Polskiej Organizacji Turystycznej.

Uroczystość miała miejsce podczas warszawskich targów Lato. Okolicznościowe statuetki nagrodzonym przekazali redaktorka naczelna magazynu Eden Katarzyna Sołtyk i wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Bartłomiej Walas. W nastrojowy świat spa wprowadzał zebranych dyrektor wydawniczy Wieńczysław Zaczek wspierany przez osobowość TVP, pełnego pogody ducha Jarosława Kreta.

Zabiegi spa, fizyczne odświeżenie ciała i ducha, podreperowanie kondycji, weszły na stałe do sfery usług turystycznych. Stały się wymaganym standardem w hotelarstwie, elementem urlopowego i weekendowego wypoczynku, powszechną modą w coraz mniejszym stopniu kojarzoną z luksusem zarezerwowanym dla sfer, których przedstawiciele nie zwracają uwagi na wysokość rachunków. Sektor usług spa i wellnes w Polsce okrzepł, powstało wiele wyspecjalizowanych, doskonale wyposażonych obiektów, świadczących usługi na wysokim poziomie. Budują one rozpoznawalną w kraju markę. Na razie tylko w kraju. – Obecnie ważnym celem jest tworzenie wspólnej marki dla klientów z zagranicy – podkreślał w swoim wystąpieniu prezes Walas. – Uważam, że promujący idę spa i styl wellnes magazyn Eden oraz ośrodki, firmy i stowarzyszenia funkcjonujące w tym obszarze, są na dobrej drodze, żeby wprowadzić silną polską markę na rynki zagraniczne.

Artysta plastyk Mariusz Chrząstek, twórca honorowych statuetek „Klucze do Edenu", wkodował w ich kształt wieloznaczną metaforę. Statuetka symbolizuje bramę do Edenu, przekraczają ją dwie postaci, obok wiszą klucze. Barwnie rozszyfrował tę symbolikę Wieńczysław Zaczek rozpoczynając uroczystość wręczenia statuetek nagrodzonym. - Eden to raj, miejsce w którym dobrze się żyje, w którym każdy z nas chciałby przebywać jak najdłużej. Kto w takim miejscu jest najważniejszy? Ten, kto dzierży klucze do raju! Ludzie krzewiący ideę wellness, tworzący i wyposażający obiekty SPA, kreujący wyjątkowe kosmetyki i urządzenia, szkolący terapeutów, słowem ci, którzy budują przez lata ten rynek w Polsce – wyjaśniał Zaczek. W imieniu kapituły przyznającej „Klucze do Edenu", przypomniał również dorobek laureatów. Prestiżowe wyróżnienie otrzymali:

Irena Eris, twórczyni jednego z pierwszych hoteli spa w Polsce, pionierka i konsekwentna promotorka najwyższych standardów w hotelarstwie, będących do dzisiaj niedoścignionym wzorem obiektów łączących wypoczynek na światowym poziomie z troską o wygląd i dobre samopoczucie gości. Nagrodę w jej imieniu odebrał Tomasz Pieniążek, prezes spółki Hotele SPA Dr Irena Eris; Andrzej Dowgiałło, prezes Grupy Anders, w jej skład wchodzą między innymi hotele Anders, Zamek Ryn, Krasicki, Miłomłyn, Bajkowy Zakątek, niestrudzony twórca wyjątkowych hoteli z zapleczem spa w obiektach historycznych, promotor rodzimych Mazur; Tomasz Kaleta, prezes spółki Malinowe Hotele, twórca i konsekwentny realizator idei Medical SPA – obiektów oferujących nowoczesne zabiegi lecznicze i prewencyjne w oparciu o naturalne surowce między innymi najsilniejszą na świecie wodę siarczkową, połączone z holistyczną opieką nad gościem w przyjaznych warunkach dobrego hotelu; Andrzej Chmielewski, prezes spółki Nova Group, lidera wśród polskich firm działających w branży spa, kosmetycznej i medycyny estetycznej, od ponad 25. lat niestrudzenie działający w obszarze związanym z pięknem i zdrowiem; Beata Łapińska, ekspertka zarządzania marką, żartobliwie nazywana „Midasem polskiego PR", osoba o wielkich zasługach w zakresie promocji marek i idei spa&wellness, medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej; Ilona Kurczaba, redaktorka naczelna Les Nouvelle Estetique, czasopisma od 20. lat promującego najnowszą wiedzę i organizującego kongresy doskonalące umiejętności polskich kosmetyczek i terapeutów; Urszula Peryt-Patrzała, prezes firmy Thalgo Poland, która od ponad 20. lat wprowadza w Polsce światowe standardy kosmetyczne, udziela wsparcia twórcom hoteli spa i miejskich dayspa. Dystrybuowana przez nią marka – Thalgo – dla milionów Polek stała się synonimem spa. Nagrodę w jej imieniu odebrał dyrektor zarządzający Thalgo Poland, Cezary Szczerbiński.

W uroczystości wręczenia „Kluczy do Edenu" uczestniczyli ambasadorowie akcji. Beata Sadowska, dziennikarka, popularyzatorka aktywnego i zdrowego trybu życia; Jarosław Kret znany z telewizyjnych zapowiedzi prognoz pogody; Marzanna Graff i Aleksander Mikołajczak, aktorzy potrafiący żyć zdrowo i szczęśliwie, przygotowujący komediowy spektakl „Wiecznie młodzi" o ludziach, którzy mimo upływu lat, chcą zatrzymać młodość za wszelką cenę.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit